Hans död blir förhoppningsvis en lärdom

I fredags var jag på begravningen till killen som dog. Det var verkligen jättetråkigt och sorgligt att vara där. Men på något sätt kändes det mer sorgligt på minnesstunden. Kanske berodde det på det fina vädret som vi fick och att praktiskt taget allt som gjordes och sades på begravningen var på andra språk. Så fattade typ inte mycket av det som sades. Dessutom var alla kvinnor (pga religiösa skäl) tvungna att stå bakom männen några meter bort, så det var svårt att se och höra allting.
Denna bortgång har berört många, även de som inte kände honom och jag hoppas verkligen att folk tar till vara på det som hänt och att det blir som en läxa. Vi måste få stopp på gatuvåldet, det börjar bli för mycket nu. Jag vet inte om det kan bero på moderaternas politik som våldet har ökat I dont know. Vad jag dock vet hundraprocentigt är att betydligt fler iallafall blivit sjukskrivna och arbetslösa sedan moderaterna vann valet. 

Idag har jag iaf haft mys med syrran och släktingar här var jag bor. Först var det kalas med lillkusin och hans dagiskompisar på ett lekpalats. Senare på kvällen grillade vi vid en park vid vårt område. Väldigt mys! Perfekt nu när sommaren verkar vara här. Måste bara säga också hur glad jag är över att vi flyttat hit!! Området är så mycket säkrare och vänligare än vårt förra med Ursula och farsan. Det är väldigt vanligt att de hälsar och säger hej här, även fast man inte känner varandra. Folket är så trevliga. I love this place :) Jag och syrran brukar dock tänka på våra syskon jätteofta. Hur dåligt de måste må därbrta. Med en pappa som dricker och en mamma som inte kan uppfostra barn. När vi bodde där kunde vi förhindra väldigt mycket, men nu kan vi inte göra ett skit om de skulle råka illa ut. Det gör ont i mig.

Men nu till något helt annat. Nämligen killen jag dör för. Jag måste fan hitta på ett namn åt honom! Vi kan kalla honom M. (Obs: Hans riktiga namn börjar inte på M!). Idag kollade jag igenom lite mer på hans bilder på fb. Jag kollade på bild av honom där han inte har någon överdel - OCH gissa vad! Han har en navel som är mer utåt! Och gissa vem som också har det? Just precis, JAG! Jag har alltid haft ett komplex för min navel, har flera gånger velat plastikoperera den så att den blir innåt och har alltid velat fram och tillbaka om jag ska göra det eller inte. Hans utenavel var dock mycket finare än min och inte heller lika stor som min. 
Så där har vi ännu ett sammanträffande! Fan asså, denna kille är perfekt för mig. Synd bara att han har en tjej.
Trackback
RSS 2.0