Kanske världens största bråk och INFLYTTNING! - Bad/Good News

Nu var det väldigt längesen jag skrev här. Jag vet inte ens vart jag ska börja. Jag orkar verkligen inte gå in på detalj om vad som hänt men låt oss säga att det för två veckor sedan skedde ett stort bråk hemma som resulterade i sönderslagna, glas, tallrikar, telefoner, datorer och en svullen läpp. (allt på grund av ingen annan en den galna personen själv: Ursula). Polisen blev också inblandad.
Efter den natten har jag verkligen insett hur sjuk och galen denna kvinna är. Det gör ont i mig när jag tänker på mina syskon som har henne som mamma. Igår ringde polisen och de intervjuade mig angående händelsen.
Det är the bad news.

The good news is
: Jag och syrran fick äntligen en lägenhet!! Så nu kan vi verkligen have PEACE - äntligen!! Samtidigt som detta känns helt rätt så har jag ändå en bittersweet känsla över hela situationen och hur den slutade. Jag menar visst vi fick en lägenhet som vi länge länge längtat efter. Men att situationen med Ursula skulle sluta såhär, det är just det jag är ledsen över. Alltså, jag bryr mig inte ett skit om Ursula, men jag bryr mig om mina syskon! (Åh det är så irriterande att hon skaffa barn med farsan, nu är kommer hon liksom alltid att finnas i våra liv, vare sig vi vill eller inte, det går inte att radera bort människan!)

Men min fråga är hur jag någonsin kommer kunna få en bra relation till lillsyskonen när deras mamma hatar mig och troligtvis inte vill att jag och syrran ska träffa dem? Därför är mina känslor blandade. Jag och syrran är hursomhelst jättenöjda med lägenheten, det är faktiskt inget fel på den. Lite onöjda är vi över uteplatsen men det ska nog gå att fixa, och lägenheten är väldigt kall, men det kommer också fixas när elementen och allting är igång, annars är allting perfekt!
Just nu är lägenheten nästintill tom! Vi har köpt mat, tvål/schampoo/diskmedel, toalettpapper och sånna väsentliga saker, vi har även köpt en TV som underhåller oss under kvällarna, och under natten sover vi på maddrasser. Vi har ingen data hemma så jag skriver från datorerna i skolan. Åh jag och syster har verkligen planerat hur vi vill att lägenheten ska se ut, det kommer bli så otroligt fint! Imorgon är det lördag och då tänkte vi åka med farsan till IKEA.

Hejdå fina blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0