Lite random update

Hej bloggen!

Oj jag vet inte vart jag ska börja. Har gjort ganska mycket sen jag skrev sist. Först måste jag ta upp hur mycket unga det är som har dött på sistone. Varje vecka är det en ny ung man som blivit misshandlad till döds, påkörd eller knivhuggen. Förstår inte varför våldet ökat så markant de senaste veckorna. Det är obegripligt och det gör mig så jävla ledsen. Ser jag en till löpsedel om någon som dött eller "RIP ****" grupp på facebook kommer jag verkligen bli galen.

Till någonting helt annat då. I måndags var jag ju på intervjun hos den där hamburgerrestaurangen och fyfan vad dåligt det gick!!! Jag var as nervös. Har aldrig varit på en intervju där jag känt så mycket press!!! och känt mig så spänd!!! Kunde verkligen inte slappna av. De två männen som intervjuade mig var klädda i kostym och hade superseriösa ansiktsminer. Ska jag vara helt ärlig så jag var inte alls beredd på det, tyckte det kändes lite väl ansträngt för en hambugerrestaurang liksom. Man ba: chilla, ni ska inte intervjua någon läkare?! Haha nejmen deras frågor var ändå ganska simpla "Vem är du?" "Vad är viktigast i ett jobb som denna?" etc. Jag är ganska så säker på att jag inte får jobbet.
En sak som störde mig ganska rejält är att de ljög i annonsen också!! I annonsen stod det att tjänsten skulle tillsättas den 15 juni men när jag kom dit berättade de att tjänsten skulle tillsättas i slutet av juli och att de ville ha folk som kunde arbeta i höst. Man ba what? De gjorde tydligen så för att fler skulle söka. Dåligt tycker jag!
Jag har iallafall försökt söka andra jobb nu. Jag måste ha jobb i sommar!! Får jag inget blir telefonförsäljning mitt sista hopp.

I helgen fick jag och storesyrran träffa på lillebrorsan förresten. Han har blivit så stor!! Och han känner inte igen oss :(! Önskar att han kunde bo här. Bara tanken av hur mina småsyskon har det gör mig arg som fan!

Men nu till saker som är mindre upprörande. Vi har haft rätt så nice väder på sistonde. Kanske det enda som gjort mig extra glad. Jag har haft många picknickar och grillningar i det fina solvädret, and there is more to come! Nu i veckan har det varit en massa studentflak i stan. Blir så glad när jag ser studenterna idag, tänker på min egen student och fy vilken dag det var. Det går inte ens att beskriva med ord. Jag hade så himla kul! Att se alla studenter får mig att vilja återuppleva den dagen.

I fredags var jag en kompis från skolan (hon som e som mig, som jag klickar så bra med) och en annan kompis från mitt gymnasium, ute och klubbade. Vad vi trodde skulle vara en vanlig night out, kom att bli mycket mer spontan. Vi träffade några killkompisar till min kompis och var med de hela kvällen efter att vi dansat. Eller rättare sagt hela morgonen. De var supertrevliga och roliga! Ska man ha killkompisar ska de vara som de var.

Vi är inne på vår sista delkurs nu och det är utan tvekan den svåraste delkursen (efter den första delkursen förstås). Nu är det bara en vecka kvar tills både tentan och kursen är över. Bittersweet feeling måste jag säga. Kursen har varit intressant men väldigt svår. Jag fick ett IG (som jag sedan klarade på omtentan) i den första delkursen då det var ett stort bråk med Ursula dagen innan tentan. Jag mådde as dåligt på tentadagen, grät på bussen, grät hemma, grät i skolan. Det var hemskt! Så glad att vi flyttade! Jag är ändå stolt över mig att jag bara var 3 poäng ifrån G, det var helt klart den svåraste delkursen också (bara en massa naturvetenskap - neuroner och hjärnsystem, hemskt jobbigt). 

På tal om skolan. Tänkte ta tillfälle i akt och skriva lite om M. Kan inte fatta att jag nog aldrig mer kommer se honom igen efter fredag nästa vecka. Kursen tar slut which means, no more M. Tråkigt! Men det kanske e lika bra det jag menar han har ju flickvän. Han är bara ögongodis för mig, helt klart sveriges finaste man. För några dagar sen gick jag in på hans fb profil och då hade han lagt upp en låt som var som jääääääkla braaa! Storesyrran älskade låten också. Den var på repeat när vi städade här hemma. Det har skett fler sammanträffanden men jag orkar helt ärligt inte skriva ner de. Vad jag kan skriva ner dock är att han fortfarande ger mig de där blickarna. Det behöver absolut inte vara "jag är intresserad av dig"-blickar men någonting är det som de där blickarna säger, frågan e bara vad.
Han är smart, han är snygg, han är snäll, han har bra musiksmak, vad mer kan man begära? His girlfriend is one lucky girl!

Nu tror jag att jag fått med det viktigaste faktiskt. Sorry om allt är hackigt och att allt inte flyter på som det ska bara. Jag bara började med nya ämnen på måfå.
Nu ska jag laga mat!

Sayonara bloggen min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0