Jag är så glad!!!!

Det är verkligen sjukt hur saker och ting i livet kan skifta, från en as dålig dag till en toppendag. Igår var jag as deprimerad och hade världens ångest för att jag fortfarande inte nappat på ett jobb. Jag grät till och med i min ensamhet. Det blev inte heller bättre av att syrran tjatade på mig och sa att jag var lat och inte kämpade tillräckligt. Ursäkta mig, jag söker minst ett jobb varje dag!! Det finns inte enda dag som går utan att jag tänker på ett jobb.

Anyways idag så blev jag uppringd av två arbetsgivare. Inte bara en men två!!! Det första samtalet gick bättre än det andra. Kanske främst för att jag tyckte att den första kvinnan jag pratade lät trevliga och var lite mer social. Vi bokade in en intervju och jag ska dit redan imorgon!! Imorgon kl 14! När den andra ringde mig vart jag lite chockad, just för att jag verkligen inte var beredd på det, jag menar två arbetsgivare i rad! Iallafall, hon började ställa frågor till mig och det var lite obehagligt eller inte obehagligt men jag kände mig så oförberedd för att, jag menar, det var sånna frågor som man ställer på en arbetsintervju, så jag hann inte ens förbereda mig! Jag satt ju och åt innan hon ringde liksom! Först började hon med att introducera företaget, sedan ställde hon frågor som: vad är viktigast tror du med telefonförsäljning? eller, varför passar du för ett jobb inom telefonförsäljning? Sedan sa hon, är du studerande eller arbetande? Jag tyckte att jag svarade rätt dåligt på frågorna, bättre kunde jag faktiskt gjort, men ändå så ville hon boka in mig på en intervju! Det komiska var att hon föreslog exakt samma dag och tid som kvinnan som ringde mig innan. Men sedan sa jag att det skulle passa bättre dagen därpå samma tid. Och så blev det! Så nu har jag två arbetsintervjuer på g. :D

Det första arbetet är ett heltidsjobb, och det vill jag hellre ha än det andra arbetet. Just av den anledningen att jag tror att det första arbetet skulle passa mig mycket bättre, och jag tror att jag skulle trivas med det mycket mer. Det andra arbetat kan ju avslöja, det är telefonförsäljning, och vi vet ju alla vad jag tycker om det. Jobbigt och påträngande! Jag sökte det för att jag var desperat! Får jag heltidsarbetet så kommer jag tacka nej till telefonförsälningen och inte gå på arbetsintervjun där. Så med det sagt var det ju jäkligt tur att heltidsarbetet ringde före telefonförsäljningen! :D

Nu ska jag gå och försöka förbereda mig lite inför intervjun. See you latör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0