Anställd!!!!!!

Sist jag skrev berättade jag ju om mina två arbetsintervjuer som jag hade inbokade. Jag fick jobbet!! :D På den första arbetsintervjun som jag gick på också! Allting gick så fort, jag kände inte riktigt att jag fick ut allt som jag ville ha sagt men det verkade som att hon gillade mig ändå. Sedan tror jag också att de var i ett ganska desperat behov av folk som kunde jobba, så det var kanske därför allt gick så snabbt och enkelt.

Första arbetsdagen kom och jag vart ivrig som fan! (Inte lika ivrig över att jag skulle börja tiidigt tiidigt på morgonen men men). Möter min arbetskollega på arbetsplatsen och vi sitter och väntar på att någon ska ta emot oss. Vi väntar och väntar och ingen kommer. Tillslut bestämmer vi oss för att gå in och leta efter någon och hittar sedan den vi söker. Lite dåligt tycker jag att det inte var så mycket koll i början på att vi skulle komma, men men. Vi fick oss en liten introduktion och sedan satte vi igång och jobbade. Arbetsuppgifterna var relativt enkla så det kändes bra, men de var också väldigt monotoma och tråkiga, men jag måste ändå medge att tiden gick rätt fort. Alla som jobbade där var dessutom jättetrevliga och sociala så det kändes inte jobbigt att lära känna några. Dessutom träffade jag på en tjej som gick på samma gymnasium som jag och vi hann snacka lite under lunchrasten.

Det finns både för- och nackdelar med det här jobbet. Fördelarna är att arbetsuppgifterna är relativt enkla, det är inte så fysiskt krävande heller, och man trivs med medarbetarna. Det är även månadslön som gäller och jag diggar verkligen det, då slipper jag vänta så länge på min lön (jag e pank nu!). Nackdelarna är att arbetet börjar så fruktansvärt tidigt att det tar emot att gå till jobbet och jobba. När jag jobbade i torsdags gjorde det as ont i huvudet på mig. Jag ville bara hem och sova. Jag tror inte alls att detta kommer bli bra för min hälsa :(. Dessutom ligger arbetet superlångt från mitt hem, och självaste promenaden till arbetsplatsen är inte heller rolig att gå på.
Om jag bara kunde ändra på arbetstiderna skulle jag varit nöjd med mitt arbete. Jag är ingen morgonmänniska och det spelar ingen roll hur tidigt jag går och lägger mig, det slutar ändå upp med att jag sover kl 2 på natten.

Förövrigt så har det varit midsommar! Jag har aldrig riktigt vetat varför man firar midsommar, men på jobbet berättade de för mig vad midsommarfirandet faktiskt innebär och vad midsommarstången representerar. Haha! Men tyvärr så blev det inget midsommarfirande för mig i år, men jag och min kompis och hennes kusin åkte till gröna lund. Det var verkligen jättekul och jättespontant. Fick tillbaka lite childhood memories när jag var där. Måste verkligen medge att mitt barnsliga jag kom fram när jag var där haha, men det var kul!

Nu ska jag försöka få lite sömn. Imorn ska jag iväg och köpa en present (en billig present!) till en vän som fyller år på måndag. Hon ska ha en tjejmiddag. Då jag jobbar på måndag hoppas jag att man inte blir helt död på middan.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0