Ångest

Okej får lite ångest nu och man kan ju undra varför egentligen, jag menar det är sommar, jag är fri från skolarbete, jag kan festa varje dag, jag kan ha kul, jag kan chilla, jag kan göra precis vad fan jag vill, men ändå så har jag ångest?

Ångesten beror på min oroväckande ekonomisituation. Som jag sagt tidigare här i bloggen så har jag inte varit så fattig som jag är nu på väldigt länge. Har man inte pengar kan man ju heller inte leva riktigt. Man måste leva restriktivt och tacka nej till festligheter. Nu är jag redan skyldig syrran för att ha inte betalat in hyran för två månader. :(
Jag vågar inte ens klicka mig in på mitt nordeakonto på internet för att se hur mycket pengar jag har kvar.

Igår tog jag tillfälle i akt och ringde upp alla företag som jag hade sökt jobb hos. Fick inte napp på en endaste! Två av ungefär 10 sa att de skulle ringa upp och återkomma. De andra sa antingen att tjänsten är tillsatt eller att de fortfarande håller på med ansökningsförhandlingarna. Men shit, hur länge ska man vänta egentligen?

Jag har inte tid att vänta. Jag måste börja jobba nu! Annars kanske jag inte få in en inkomst i juli. Så desto tidigare desto bättre! Och ja jag vet att det är lite mitt fel också, jag skulle sökt tidigare men jag tycker ändå inte att jag varit så sent ute.

Nu ska jag söka fler jobb. Jobb där man kan börja arbeta omgående!

Tjarå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0