Glöm nu inte att värna om de nära och kära

Tja tja bloggen! =)

Idag gick det väldigt väldigt fort på jobbet, men det gör det typ alltid. Imorgon ska vi få lära oss något nytt, ska bli riktigt spännande. Tjejen, "T", var inte lika bitchig idag. Hon var faktiskt rätt så snäll mot mig. Förstår inte vad hennes problem är, she's giving me mixed signals. Ena sekunden är hon snäll, nästa sekund ger hon mig bitchblickar.

Förövrigt var jag skittrött på jobbet idag, och det syndes verkligen. Jag brukar inte vara trött på jobbet faktiskt (believe it or not) men idag var jag jävligt trött. Kanske för att jag inte fick tillräckligt med sömn inatt.

Aja.

Från ett ämne till något helt annat. Har inte skrivit mycket om detta i bloggen i och med att jobbet har tagit upp all min tid på sistonde. Men detta är något som jag gått och läst om och tänkt på mycket de senaste veckorna. Det handlar om hur många ungdomar det är som dött i sommar. Det är helt ofattbart sjukt!! Bara den här veckan har två unga tjejer gått bort. Jag känner inte dessa tjejer men jag känner dessa tjejers kompisar. Det är verkligen jättejobbigt att man varje vecka får höra någon ny som dör. Och ja jag vet, det för folk hela tiden i andra länder, men det blir ju så mycket mer påtagligt när det gäller unga i sverige, men också framförallt folk som är bekanta. Förra veckan var det en ung kille på 18 år som knivmördades på en fotbollsplan i Hässelby Gård. Och innan den veckan var det en flicka i 13-årsåldern som blev påkörd i Rinkeby. Och veckan innan det var det en ung kille som blev nerputtad på spåret när ett tåg kom. Ja ni ser, varje vecka är det någon ny som dör. Detta har skrämt mig väldigt mycket och har fått mig att inse att vartenda minut, vartenda sekund med mina nära och kära är dyrbar för man vet aldrig när ett liv får sitt slut.

Och det får bli mina slutord.

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0