Barnpension pleeeaaase

Gud hörde tyvärr inte min bön. Lägenheten utgick tillsvidare och nu är vi tillbaka på ruta 1. Så länge som vi kämpat med att hitta en lägenhet, fyfan. Turen tycks aldrig finnas på min sida, så irriterande :(.
Tappar nästan hoppet nu....

På tal om något mycket roligare. USA-resan! Känner mig så himla glad över det!! Allting går skitbra med det just nu. Har haft en massa kontakt med en massa underbara personer. Min kontakt person är jättehjälpsam! Och igår fick jag även reda på att någon från EF i USA hade försökt ringa mig för att påminna mig om att ta ett prov som alla måste ta innan de anländer till skolan. Jättegulligt att de ringde! Tyvärr så hörde jag inte när de ringde (det var mitt på dagen när jag var i skolan), så gissa om jag blev riktigt irriterad på mig själv när jag fick reda på att det var från EF i USA! Åh hade lungt velat prata med de! :( Jag gjorde iallafall det där provet och det var ett riktigt roligt prov. Trodde det skulle vara enkelt i och med att jag redan kan engelska, och det var det ju för det mesta, men det var ca 5 frågor som jag var jätteosäker på. Ska bli intressant och se vilken nivå man hamnar på!

Det enda enda ENDA med reseplanerandet som fattas nu är beslutet om barnpensionen. Får jag inte det, så blir planerna helt ruined och USA-resan kommer vara så gott som nerlagd. No barnpension = No USA-trip. Åh. Jag kommer blir as sur om jag inte får det. För det borde jag få!! Jag är ju berättigad barnpension, det VET jag! Fattar bara inte varför det ska ta sån tid! Ringde till pensionsmyndigheten t.o.m, och frågade hur lång tid det ska ta! De sa att en förhandling pågår och att jag får beslut om en vecka ungefär (det har redan gått en månad nästan). Just nu kanske de kollar upp hur mycket det är jag ska få. Därför kanske det är en bra grej att det tar lång tid för då betyder det ju att de jobbar på det. Hoppas att summan inte är lägre än 3000kr. Har räknat ihop allting och gjort en resebduget. Jaja, vi får se, håller tummarna nu! Syrran verkar btw vara lite avundsjuk på mig. Hon blir så kaxig när jag pratar om det. Och farsan som är en mästare på att klaga, tycks inte heller gilla idén. Men jag bryr mig inte om dem. De får sura hur mycket de vill. Den enda som varit gullig och gett mig positiv feedback ang. allting är min moster. "Jag är så glad för din skull, duktig du är" sa hon igår på telefon. Det betydde faktiskt mer än vad hon någonsin kunde ana. Om jag lyckas med det här kommer jag vara så stolt över mig själv!
Jag tänker göra det här för att jag vill och denna gång tänker jag inte låta mig påverkas av syrran eller farsans negativa åsikter.

Tänkte göra en update om min hy. Den är SÅ mycket bättre nu. Inte alls lika perfekt som förr, men nu är den inte varig och blodig. Och inte lika torr. De flesta ställena är faktiskt babylena. Det enda problemet som jag har nu är väl att det fortfarande kliar (utan att det blir irriterat eller varigt) och att huden fortfarande är ENORMT ojämn. Jag har dock även sett en förbättring i mitt hår. Det är starkare, mjukare och ser friskare ut. Känns även som att det växer. Tror att det har varit en kombination av bra nyttig mat och naturliga oljor och krämer. Har ätit frukt och bär varje dag i en vecka nu som frukost. Kanske har det hjälp. Har även käkat Linfrö kapslarna i en vecka nu och någonting säger mig att det har haft en positiv påverkan på min hy, men även på mitt mående. Mår superbra nu! Ska käka de i 3 veckor till, sedan får vi se hur jag känner för det, men som det ser ut just nu så - tummen upp!
Min teori om alkoholen verkar stämma (har googlat och läst på om detta) och jag har bestämt att ta avstånd från alkohol, inte helt, men så gott som det går iallafall.

På fredag har jag en tenta. Och jag vet att jag alltid brukar säga att mina tentor kommer bli svåra. Men jag lovar, denna tenta slår alla tentor jag tidigare haft. Har ju kommit in på en kurs som är lite svårare och kanske en aning mer krävande än den förra kursen (just för att den är mer naturvetenskaplig). So trust me, its gonna be a hard one! Jag satsar nog bara G på den, men grejjen är den att G också verkar omöjlig att få. Men vi får ju trotsallt 4 timmar på oss så jag ska försöka göra mitt bästa. Jag har inte pluggat så mycket som jag faktiskt kunde ha gjort, men det är för att just denna del inte intresserar mig särskilt mycket. Men jag tror det blir bättre längre fram i kursen, mer intressanta ämnen. Imorn är iallafall sista plugg-dagen, sen gäller det. Fyfan, pray for me!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0