Stressmode

De kommande dagarna är det mycket stress för min del. Mest pga skolan faktiskt, vi har ganska mycket nu. Sen är det ju det här med språkresan. Tro det eller ej men det krävs mycket tid och planering inför detta, trots att det är typ 5 månader till jag (förhoppningsvis) åker.

På tal om språkresan! Jag gick på informationsmötet and guess what?! IT WAS GREAT! Jag är så glad över att jag gick! Allt som jag funderade över blev nu mycket klarare och tydligare och alla mina frågor blev besvarade. Kände mig lite stolt faktiskt, jag vågade räcka upp handen och fråga, utan att vara nervös. Jag brydde mig inte alls om de andra. Men det kanske var för att vi inte var så många. Det var hursomhelst jätte beneficial. En del saker som hon nämnde visste jag redan (påläst som jag alltid är ;)) men det var ändå bra att få höra det igen, det bekräftade allt som jag hade läst liksom. Det enda som förstörde stämningen var kostnaderna och så. Det visade sig att jag hade räknat ut allting helt fel och allting kommer bli mycket dyrare än vad jag hade tänkt mig! Typ 4000kr mer än vad jag först hade tänkt mig. :(

Först tänkte jag att jag nog borde fundera på att åka med ett annat företag än EF , men EF har väldigt mycket erfarenhet av språkresor, jag har redan talat med en som jobbar på min destinationsort, och med folk som har varit där, kollat in bloggar, samt pratat med folk som ska dit i sommar. Så det känns liksom tryggt och säkert.  

Så nu (för att jag ska kunna åka) har jag börjat fundera på att skaffa ett extrajobb vid sidan om studierna. Jag har hittat ett lagerjobb som söker studenter som kan jobba extra. Det låter som något för mig så jag ska ansöka imorgon hade jag tänkt efter plugget. Det är inga tunga lyft heller, så det låter bra. Jag har ju jobbat väldigt mycket inom lager förut så det borde ses som en merit. Hoppas jag får jobbet!!! De sökte ju ganska många så det känns inte helt fel ändå. Om jag i värsta värsta fall inte får något jobb så kommer jag nog låna från syrran. Och självklart kommer hon få tillbaka pengarna. Men nu siktar jag på att fixa jobb. Om jag får jobbet kommer mina dagar vara ganska stressiga och fullspäckade. Men det är sånt man får ta om man vill leva och ha kul i sommar!

Juste, fick idag reda på att jag fick VG på min senaste tenta från förra kursen!! Är superglad, trodde jag skulle få G! Men jag var inte långtifrån G heller, kanske 1 eller 2 poäng ifrån. Snacka om att jag var lucky! Det här med att få VG börja bli rutin för mig nu hehe. Skämt åtsido.


Linfröoljan har redan kommit in till posten så det borde vara här imorn! :D Det gick så otroligt fort, beställde det iförrigår tror jag. Mycket bra service, me like! Detta kosttillskott ska jag stay persistent with, jag måste!

Idag var vi även på ännu en lägenhetsvisning. Denna lägenhet var helt okej, jag hade kunnat flytta in dit, det enda problemet jag hade var väl att området kändes lite avlägset. Lite sådär remote, away from civilization liksom. Bara att gå till centrum skulle ta 10-15 min. Men vi ska på en annan visning på torsdag, vi ligger på 2:a plats och hoppas som in i bomben att vi får den lägeneheten. Den ligger nära till precis ALLT. Alltifrån tågstation och busstationer, till skola, sjukhus, centrum och gymcenter. Åh snälla snälla gud, hear my prayers! :(

Nu ska jag sova. Har ännu en long day ahead of me.

Puss lovely blog!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0