USA i sommar? + Linfröolja + Dansen

Jag har alltid haft en dröm om att få resa till USA. Den här drömmen har dock inte gått i uppfyllelse. Det har alltid varit saker som kommit i vägen. Förra året lyckades jag dock samla ihop nästan 20 000 kronor i mitt sparkonto. Idag har jag bara 4000 kr kvar av dessa pengar. Och ja, man kan ju undra vart alla pengar tog vägen!?! Sanningen är att jag slösat pengarna bara på en massa SKIT! Om jag ändå kunde ta tillbaka allting och agerat annorlunda :( . Vissa saker som presenter och sådant behövde jag ju köpa. Men jag slösade jättemycket pengar på kläder och dyra produkter för hud och hår. Det blev en hel del utgångar och en hel del "äta ute". Men det som gör mest ont är att jag slösade flera tusen på TCM behandlingen. Visst den funkade, men egentligen skulle jag ha kunnat fått samma resultat av billigare alternativ (men med kanske en längre tid för resultat), exempelvis omega 3 kapsuler. Aja, gjort är gjort och jag kan inte ta tillbaka allt. Men jag har definitivt lärt mig en läxa det kan jag lova. Tänk hur mycket jag hade kunnat resa för de pengarna! Jag älskar att resa btw, det är så härligt att upptäcka nya kulturer, att få en ändring på vardagen liksom. Även fast jag kanske inte påpekat det i bloggen så älskar jag att resa (minus själva flygresan dåra).

Iallafall, för några veckor sedan bestämde jag mig för att resa denna sommar! Många av mina vänner är panka och andra kommer inte att vara hemma, en av dem åker exempelvis till Kina. So I thought to myself, why not travel alone? Yes, och det är precis det jag ska göra :D Men jag kommer inte vara helt själv. Jag planerar att åka på en språkkurs med EF. Detta kommer göra det enklare för mig med boende, mat och resekompisar. EF fixar det där. Det enda man måste göra själv är att betala flygbiljetten. Fatta vad nice! Åka till USA, få uppleva den amerikanska kulturen, bättra på min engelska SAMTIDIGT som jag får träffa och bo med personer från alla världens hörn!!!!! För mig är detta idylliskt! Jag reser på egen fot men får samtidigt hjälp av EF med den krångliga biten, samt reskompisar på köpet! Är detta värt eller är detta värt?! Haha! Det enda som jag kanske är lite bitter över är kostnaden, det är så förbaskat dyrt! Om jag verkligen ska kunna leva och ha kul därborta så måste jag ha minst 22 000 kr (högst 24 000). Detta är inkluderat boendekostnad, matkostnad, kursavgift, anmälningsavgift, försäkringsavgift, flygbiljett och fickpengar. Jag är ganska så säker på att jag kan nå denna summa om jag får min barnpension och sparar den, samt sparar halva mitt CSN bidrag (har redan räknat ut det haha). Mitt CSN har jag redan fått så nu återstår bara att invänta beslut från Pensionsmyndigheten (jag ser inte varför jag inte skulle få barnpension förresten, jag är heltidsstuderande, jag är under 20 år och min utbildning berättigar CSN medel). Det har gått en vecka sen jag skickade in en ansökan om barnpensionen och varje dag väntar jag ivrigt på att få mail från dem.
Jag har mailat runt och pratat med en massa personer (både personer som jobbar på EF och internationella studenter som varit på just den destinationen som jag vill åka till). De internationella studenterna jag pratat med har alla gett mig positiv feedback ang. resan. Jag känner mig ganska säker på hur allting fungerar nu men jag har fortfarande lite frågor som jag undrar över. Imorgon (rättare sagt idag) ska jag på ett informationsmöte som EF har anordnat här i stockholm. Då ska jag verkligen ta tillfälle i akt och fråga på!


På tal om någonting helt annat så ska tänkte jag börja ta något som heter Linfröolja (flaxseed oil på engelska). Och denna gång tänker jag STICK TO IT! Jag är så impatient när det gäller sånna här saker, vill alltid se resultatet fort annars ger jag upp. Men linfröoljan ska jag stick to, I promise. Jag har självat researchat en hel del om denna olja och det är vetenskapligt bevisat att den har en positiv inverkan på alla områden i kroppen. Och då menar jag verkligen ALLA områden. Jag har läst en massa recensioner om oljan, dietister och läkare rekommenderar tillskottet. Jag har tidigare provat alltifrån krokodilolja (haha som jag var så inställd på att det skulle funka) till jättenattljusolja och vitamin E olja. De hade inte världens påverkan på mig, min hy var tillbaka på ruta 1 när jag slutade med dem. Någonting säger mig dock att linfröoljan kommer funka på mig pga allt jag läst om det. Jag har inte läst något negativt alls om denna olja vilket jag gjorde med dem andra sakerna jag provat.
Jag tänker give it a try och jag tänker soms sagt stick to it, det kostar ju trotsallt bara 114 kr. Kan ju flika in lite med en hy update, mycket bättre nu än förr dock fortfarande väldigt torr men inte lika inflammerad. Jag försöker äta healthy, har börjat dricka vatten med lite citronjuice i och jag tror det hjälper faktiskt. Har käkat en hel del morötter och avokadosar (om man nu kan säga så). Försöker incorporate sallader into my meals. Jag äter faktiskt mycket fett också, min kropp behöver det för den är så torr och dessutom är jag väldigt smal. Dock försöker jag minska på sockerintaget! Så blir jag sötsugen försöker jag tänka på fett istället, som pizza, pommefritt eller hamburgare. (: Jag har börja tänka på vad det kan ha varit som orsakat min outbreak och jag tror nästan att det kan vara alkoholen. Tidigare drack jag ju inte mycket alkohol alls (alltså innan jag fyllde 18) men efter min 18års har det varit mycket fest och alkohol. Tror att det var min hy som ville säga ifrån. Kan inte tänka mig att det kan vara något annat. Jag har den senaste tiden kollat på bilder på mig och shajze vad fin hy jag hade till skillnad från nu. Jag ska nu minska mitt alkoholintag! 


Tänkte som sist bara nämna om dansen. Jag har äntligen börjat och det känns så förbannat bra. Jag mår så jävla bra av dansen det går inte ens att förklara. Det måste till och med märkas i denna text att jag mår bra! Om jag bara hade pengarna skulle jag dansa flera gånger i veckan. Att ha börjat på dansen har också fått mig att inse hur freakin otränad min kropp är. Jag är pinnsmal men min kropp är ändå skitmycket ur balans. Alla i min dansklass är skitduktiga på att dansa, blev faktiskt ganska förvånad, trodde det skulle vara nybörjarstandard på alla men nej. Det syns att praktiskt taget ALLA har dansat förut. Men men, det är bara kul och höjer motivationen!

Nu måste jag verkligen försöka sova. Jag har en lång (och inte minst tidig!) dag ahead of me.

Vi hörs kära blogg! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0