Högskolan hittils

Vill bara börja med att säga att stavningen i detta inlägg förmodligen kommer bli dålig då våra tangenter på datorn är trasiga.

Vår lila bebis till bror är här och det känns fortfarande overkligt. I cant believe it asså. Det är helt sjukt. Bebisen är jättesöt och gullig och sååå liiiten att man bara vill äta upp honom men samtidigt är man jätteförsiktig när man ska ta tag i honom, eftersom han är så fragile. Nu är han redan 1 vecka gammal, tiden går läskigt fort. Jag är fortfarande rädd över hur farsan och Ursula kommer kunna ta hand om de här två barnen. Jag tror redan nu att dagis misstänker att det är något lurt på gång hemma med uppfostran osv. Framtiden ser inte ljus ut I'm afraid.

Idag på skolan hade vi opponering. Jag har lite hatkärlek gentemot opponeringar. Jag gillar att man lär sig så otroligt mycket av det, det är så givande på något sätt och man får lära sig vad man ska och inte ska göra. Det jag hatar är att jag ALLTID som jag nämnt tidigare i bloggen, ska bli nervös när jag talar inför grupp. Det var precis det som hände idag. Och blir jag nervös så framgår det inte hur duktig jag egentligen är. Det är det som är så irriterande. I hate it :(. Funderar nästan på att börja på den där "våga-tala" kursen som finns på skolan, kanske kan det vara något. 

Nu är vi hursomhelst klara med moment 1. Det som återstår att se nu är om man klarat momentet eller inte. 
Nästa vecka börjar moment 2. Ska bli intressant att se vad vi gör nu härnäst. Jag har fått några vänner på skolan, men det är en tjej som jag speciellt tycker om. Vi är ganska lika, vi tänker likadant och har nästan likadana kulturella bakgrunder. Hon är också väldigt enkel att prata med och man kan prata med henne om allt. Hon är jättesnäll och generös med. Det enda som skiljer oss åt är att hon nog haft lite mer tur med kärleken och killar än vad jag haft. Vi har hursomhelst redan hunnit sitta på skolans matsal och pratat i 2-3 timmar nonstop, detta har vi hunnit göra två gånger nu. Förövrigt måste jag säga att på skolan finns det en massa hetingar. alltså jag dör lite varje gång jag går till skolan! Jag är inte alls van vid detta, på gymnasiet hade vi ingen snygg kille nästan men på högskolan kryllar det med godingar. Men som helhet diggar jag verkligen min högskola, den är så otroligt underskattad. Den är riktigt bra och jag funderar nästan på att läsa mitt program där istället för på universitet. Vi får se. 

Nu ska jag faktiskt tvätta för det behövs. Sedan njuta av min långa helg! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0