Sverigedemokraterna i riksdagen - detta är historiskt!

Att alliansen vann valet och Fredrik Reinfeldt blir statsminister i 4 år till. Detta gör mig ledsen. Men något som gör mig ännu mer ledsen är det faktum att Sverigedemokraterna fick hela 5.7 procentenheter under valvakan, blev vågmästare och tog sig in i riksdagen. Detta är historiskt och detta är skrämmande people, det är skrämmande! Och ännu mer skrämmande att folk FORTFARANDE förnekar att de inte är rasister. I deras valmanifest får de det att låta att de vill ta hand om invandrare, men det blir lite motsägelsefullt när de säger att de samtidigt vill "värna om den svenska kulturen" och ta bort moskeér, modersmålsstudier, förbjuda burka osv. Det tyder på inget annat än främlingsfientlighet!
Det roliga är att Moderaterna troligtvis måste samarbeta med SD om Miljöpartiet inte vill det. Men Miljöpartiet har redan gett klartecken på att de inte vill samarbeta med Moderaterna. Trouble trouble!

Aja, jag säger som Mona Sahlin sa, det är fortfarande 94% som inte röstade på SD, vilket tyder på en liten liten del, en minoritet i Sverige som är främlingsfientliga. Det är det som ger mig hopp. 


Idag är det hursomhelst måndag och igår träffade jag på två av mina bästa kompisar. Vi gick runt i stan och avslutade kvällen på en mysig asiatisk restaurang. Mycket nytt kom fram igår, mycket hemligheter, några tårar. Jag har nu verkligen insett att dessa två är bland de bästa vänner jag har. Förut tvekade jag, men nu är jag bombsäker. Jag känner mig lite falsk och taskig, för de här tjejerna berättar precis allt för mig, men själv kan jag inte vara lika öppen tillbaka och det finns en del saker som jag inte berättat för de. Jag har jättesvårt för att öppna mig sådär helt. Men jag ska göra det, någon gång, I promise. Dessa två är verkligen några som jag känner att jag vill vara vän med livet ut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0