Lite av saker som hänt

Sjukt längesen jag skrev här nu och detta pga den enkla anledningen att jag inte haft tid. Vi är nu inne på moment 2 i kursen och den är en aning svårare än moment 1. Moment 2 har också en massa seminarier. Precis det jag hatar. Men jag fick idag reda på att man kan ge in en skrivuppgift om man inte har deltagit på ett seminarium, som "kompensation" för det man missat. Jag tänker lungt göra det, någon gång då jag känner att jag skulle sabba en muntlig presentation och göra en skrivuppgift av presentationen mycket bättre, jag älskar ju att skriva.

Vi fick också idag tillbaka vår individuella skrivuppgift där man skulle sammanfatta och ta upp det centrala i det en bok vii läste försökte belysa. Den boken var väldigt komplicerad och det krävdes verkligen att man fattade det som stod för att sedan kunna skriva om den. And guess what? Jag fick godkänt :D! Det var verkligen höjdpunkten idag! Jag vart så glad, och jag tror till och med att det kom att visas sig på min redovisning hur glad jag var. Det var jättemånga som hade kuggat och fått "rest". Jag känner mig så smart och duktig! Det ända som återstår att veta nu är fältstudien. Den är jag ganska så säker på att vi kommer faila, som jag skrev tidigare. Åh! Om man bara fick skriva fältstudien själv. Jag hatar gruppuppgifter. Jag vet att jag hade klarat det om jag gjort det själv.
Jag gillar inte min grupp. Men på moment 3 ska vi tydligen byta seminariegrupper, härligt!

Nu på moment 2 ska vi som examination ha en tenta. Observera att jag aldrig tidigare haft en tenta men jag antar att det bara är som ett vanligt prov liksom, där svaren ska vara relativt långa och utvecklade. Men denna tenta är lite speciell för på denna tenta får vi 3 alternativ att välja mellan och ska bara kryssa för vad som är rätt. Så det låter ju enklare, men vem vet lite tricky kommer det nog bli.

Förutom schoolstuff har det varit mycket festande och födelsedagsfirande. And there's more to come! Det är så många som fyller år nu på hösten. Det har också blivit riktigt kallt! Nu är det på med höstjacka och tjocka varma halsdukar. Jag har redan suttit och anmält mig för olika kurser inför vårterminen. Jag fick också ett brev från Posten, så kanske får jag jobba där under december-januari. Hoppas!

Lillebrorsan mår bra! Han är redan två veckor gammal nu. Han kommer att bli ganska mörk tror jag. Man brukar ju oftast vara ljus när man precis har fötts, men han är ganska mörk. Han har också två knölar på brösten, that is very scary. Ursula och farsan har pratat med läkarna om det, men det är tydligen inte något farligt och kommer att gå bort med tiden. Lillesyrran verkar vara lite avundsjuk över lillebrorsan är här, eftersom han tar upp ganska mycket uppmärksamhet. Hehe stackarn. Men jag försöker leka med henne ändå.

Nu ska jag kolla lite på tv faktiskt, sen ska jag nog försöka plugga. Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0