Jag ska börja på dans igen

På senaste tiden har jag inte haft någon lust till att plugga. Det är inte så att det vi får läsa är ointressant, det är bara så att det är så mycket, det går inte att förklara hur mycket läsning som gäller. Grejjen är den att jag verkligen måste börja med plugget ordentligt för snart är det tenta som gäller. Jag tänker försöka plugga smart, alltså inte läsa en massa sånt som är onödigt utan jag kommer nog mest plugga in alla miljoner begrepp och teorier och försöka förstå dem. Jag tror att det kommer vara det viktigaste.

Imorgon börjar syrran på hennes nya jobb. Hon har verkligen tur som fått det här jobbet. Det är ett jättebra jobb som jag tror kommer passa henne riktigt bra.

Jag har på senaste tiden tänkt på en grej. Jag har tänkt på varför jag nu så oftast mår dåligt, varför jag konstant är trött och inte orkar med någonting. Jag tror det beror på att jag inte tränar längre. Förut när jag gick på både dans och tennis så mådde jag så mycket bättre och jag har mycket mer ork. Det märker man också när man kollar och jämför med hur jag ser ut nu med hur jag såg ut då. Mycket mer självförtroende. Det bara lyste om mig.
Så jag har bestämt att jag ska börja på dans igen till vårterminen. I början tänkte jag att jag skulle köra på styrketräning och sånt istället, men dans är ju också träning och dessutom är det roligt. Nu gäller det bara att hitta nånstans att dansa. De flesta kända dansställena som Danscenter och Marikas har världens dyraste priser, det är helt sjukt. På min tid var det så mycket billigare. Så mycket som jag gillar att dansa kan jag inte lägga ner så mycket pengar på det. Har helt enkelt inte råd. Så jag kommer nog välja något stället som är mindre känt. För jag ska dansa i vår! Jag har alltid älskat att dansa, jag mår så jävla bra av det, så nu ska jag ta mig i kragen och göra något som jag bannemig mår bra av. Jag är trött på att må dåligt och ha en usel självkänsla, jag är trött på att vara hängig och trött, jag är trött på att jag inte är lika glad och energigisk som förut, jag är trött på att vara trött! u ska det bannemig bli ändring på detta.

Vår lilla babybrother mår jättebra. Kommer dock aldrig glömma för några dagar sedan då Ursula hade lämnat honom med farsan när hon skulle duscha. Farsan var så full att han däcka på soffan medans han höll i honom. Hemsk syn! Ursula blev förbannad på farsan när hon kommit ut ur duschen och fick syn på dem. Hoppas hon lär sig att aldrig ge lillebror till farsan whilst his drunk. Där fick hon sig allt en läxa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0