Välkommen till Sverige kusinen min!

Satan vad det kallt det är i Stockholm nu. Man vill ju knappt vara ute! Eksemen blir inte bättre och jag blir tokig. Kan inte gå eller röra mig ordentligt, får jätteont i huden och den liksom stramar. Jag fattar inte vad det är som kan ha orsakat detta, det känns som att det är nånting som made this happen. Visst min eksem brukar förvärras vissa perioder, men not to this extent! Never in a million years. Det är så himla severe och jag kan inte minnas när min hud var såhär severely irriterad senast. Blir det inte bättre så tänker jag nog prata med sjuksköterskan på skolan - 1. För att det är gratis (unlike vårdcentralen). 2. Jag slipper bli tillskriven en massa salvor och läkemedel som inte hjälper och som jag måste slösa en massa pengar på. Jag vill prova något nytt. För jag vet att det finns andra behandlingar än just salvor som kan lindra eksem. Jag tänker inte längre slösa på en dyr tillskriven kräm när jag kan köpa en lika bra mjukgörande kräm på apoteket för ett billigare pris.

För att tala om något helt annat. Idag fick vi resultatet från tentan and guess what? I PASSED! Verkligen tummen upp för det. Jag kände i och försig på mig att jag skulle klara det, men trodde dock inte att jag skulle få så låga poäng, hade räknat med lite mer faktiskt. Men jag klarade det iallafall, so I'm happy.
Nu är det stress över nästa tenta (om ca 3 veckor) som kommer vara MYCKET svårare än den vi först hade. Pray for me! På tal om plugg och sånt, jag diggar verkligen min högskola. Den är så perfekt som den kan bli. Den är hård men ändå inte alls lika ångestframkallande som min gymnasieskola. Och alla är så trevliga och vill hjälpa en. De man lär känna är riktigt smarta och schyssta personer. Det finns fina killar (lol!). Det är bra med matutbud. Allting är fräsch och nytt. Det finns gott om plats att plugga på, det finns gott om datorer. Det finns gott om aktivititer och intressanta föreläsningar. Biblioteket är superb. Whats there not to like liksom?

Någonting jätteroligt som hänt idag (rättare sagt igår då) var att min kusin från hemlandet (rättare sagt mina föräldras land) kom till Sverige. Han fick uppehållstillstånd ganska fort och nu är han redan här. Det känns jätteoverkligt att se honom här i Sverige, vi som är vana att se honom i en helt annan miljö. Det var så kul när han berätta om saker han upplevde märkliga här i Sverige, som för oss var så uppenbara och självklara, eller som vi inte ens tänker på. Han tyckte självklart det var kallt som attan men han förvånandes också över hur fina och stora våra motorvägar är. Han berättade också om sin flygresa, mycket underhållande må jag lova.
Det ska bli så intressant att se hur han kommer ha det härborta, hur fort han kommer anpassa sig, vad för slags vänner han kommer få, jobb, utbildning osv. Spännande, spännande! Imorgon ska vi till stan med honom, för att visa honom runt och för att han inte ska behöva sitta hemma.

Spanar in med ett inlägg imorgon! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0