1 månad sen

1 månad sen jag bloggade sist. Helt sjukt! Ska jag vara ärlig så känns det lite konstigt att gå in här och blogga, känns ju som att det var år sen! Mycket har ju hänt i mitt liv sen sist och därför har jag inte bloggat. Men jag ska också erkänna att det berott på lite lathet från min sida. Jag menar hur lång tid tar det att gå in på bloggen och bara skriva några rader?

Anyways, jag vet inte vart jag ska börja. Potential love toy kanske? Det var ju tänkt att vi skulle träffas den 20:e april, och både han och jag var verkligen inställda på att träffas, but you know what - det blev aldrig av! Tack vare den där vulkanen i Island som exploderade och gjorde att ALLA flyg blev inställda.Yes thats right, alla som hade planerat att resa fick inte göra det, och alla resenärer som hade planerat att åka hem till Sverige fick inte heller göra det, utan var tvungna att stanna där de befann sig helt stranded. Detta gjorde att potential love toy inte heller kunde flyga till Stockholm. Tänka sig att detta inträffade precis när man hittat tillfälle att träffa honom.
På något sätt är jag ganska glad att det hände just då, för jag kände att jag inte riktigt var beredd på att träffa honom. Dessutom mådde jag inte riktigt bra den dagen. Så det kanske var lika bra det. Nu har vi pratat om att ses under sommarlovet. Men grejjen är den att kommer han hit så kan han inte bo här, pappa skulle inte tycka om det, besides det skulle vara mer än skämmigt att bjuda in honom till det här hemmet. Han har sagt att jag får komma till honom, men I'm not willing to take the risk. Vill han träffa mig så får han komma till stockholm. Men han är fortfarande jättegullig och så men jag undrar fortfarande om det verkligen skulle klicka att umgås. Vi får se hur det blir.

En annan major sak som hänt som är värt att ta upp här i bloggen är att det varit bråk inom familjen/släkten. Min kusin och min moster bråkade, och nu talar jag inte om lite tjaffs, utan riktig bråk som nästan gick över till slagsmål. Jag vill inte gå in i detaljer men allt jag kan säga är att saker inte ser lovande ut. Efter det här stora bråket beslutade man att min kusin skulle få bo hos oss och det gjorde hon i ca 1 månad. Därför fick jag umgås med henne rätt mycket och höra hennes side of the story. Det vart inga problem alls faktiskt när hon borde här. En positiv grej var att Ursula och farsan började handla mer mat när hon var här. Så fort hon gick hem så var det back to no food in the house. Vid några tillfällen gick vi också ut och festade, det var faktiskt kul! Och jävligt skönt att ha någon att gå hem med. Jag ska vara ärlig och säga att jag en kväll faktiskt utnyttjade detta och blev riktigt full (jag visste ju att jag inte skulle behöva gå hem ensam). Eftersom hon aldrig får gå ut av hennes pappa så utnyttjade hon också situationen genom att be mig följa med henne till olika fester. Jag följde självklart med henne för att hon är ny till "festvärlden" och nattlivet och inte ville jag att något skulle hända henne. Men jag tyckte hon skötte sig bra, ibland var hon lite naiv till vissa saker, men overall så var hon duktig och blev inte "galen" av allt det nya. Familjen har kommit fram till att de antingen får gå på familjeterapi eller att kusinen helt enkelt får flytta hemifrån (när hon fyllt 18) eftersom att båda två helt enkelt hatar varandra och kan inte bo tillsammans.

En annan major grej som händer just nu är att STUDENTEN börjar närma sig!!! Det är mindra än 1 månad kvar och I CAN'T WAIT! Det är ca 2 veckor kvar tills betygen sätts och ändå så bombar lärarna oss med en massa skoluppgifter. Sådana jobbiga saker också, som analys uppsatser på 6 sidor, stora och viktiga prov - kill me! Jag vet att jag i början hade värsta motivationen över att göra bra ifrån mig i skolan. Men jag kan nu helt ärligt säga att den motivationen är gone. Jag bryr mig inte lika mycket längre. Och jag vet att det inte är mycket kvar nu och att jag borde kämpa in i det sista, men jag har räknat ut mitt snittbetyg och det blir ändå rätt så bra poäng. Och det är när jag utgått ifrån att får G i betyg i de sista ämnena som jag har kvar att göra skoluppgifter i.
Om (detta är bara om, tror inte att det kommer behövas) det skulle vara så att jag behöver mer poäng för att komma in på något program som jag så gärna vill börja på, så kan jag ju alltid läsa upp en eller två ämnen på komvux.
Jag har ingen ork just nu, ingen förstår hur skoltrött jag är. Jag vill bara gå i ide och komma tillbaks till världen den 7:e juni (dagen innan studenten). Det är verkligen för mycket just nu, jag får ångest bara jag tänker på alla skolgrejjer som jag har kvar att göra och tro mig, listan göras lång!

Kan också vara värt att nämna att jag och min moster gick till spådomsmässan igen. Jag fullkomligt älskar att gå dit! Det enda som stör mig är att det är så jävla dyrt. 400kr för 20 min. Och det går jävligt fort. Denna gång sa hon också en massa saker som stämde in bl.a. det här bråket med min moster och min kusin och mamma kom med hennes synpunkter om det hela. Också att storesyrran är i Asien, eller hon var det då, nu är hon tillbaka. Hon kom med en massa saker till mig, blev jätteglad. En klänning, två par skor, en sjal och smink :D. 

Lillesyrran är jättestor nu. Hon kan sjunga (på bebisspråk förstås) små visor som bäbä vita lamm och "aram sam sa" visan. Hon förstår nu även innebörden av ordet "hejdå". Hon fattar att när man säger "hejdå" så betyder det att man går iväg och hon fattar också att man ska vinka när man säger det :). Hon förstår också innebörden av "kram" och ger mig alltid en när jag frågar efter en. Vet inte om jag nämnt det här i bloggen men hon har ju börjat på dagis också. Stor tjej nu! 

När syrran kom hem från Asien så pratade vi lite om hon och hennes tjej. Och det verkar som att hon nu har tänkt om när det gäller att ta hennes tjej hit. Eller litegrann iaf. Denna gång så sa hon att hon skulle flyga hit och bo med henne, men bara över jullovet. Bara för att se om det skulle funka, se om det verkligen är det storesyrran vill (med andra ord se om de verkligen passar tillsammans). Visst detta behöver ju inte betyda att tjejen kommer åka tillbaka, men det glädjer mig som fan att syrran fått sig en tankeställare. Självklart är det också syrran som betalar flygplansbiljetten. *suck*


Jaja, nu ska jag ta och göra något annat. Inlägget blev inte så långt som jag trodde det skulle bli, men det är väl för att jag berättat allt väldigt kortfattat. Hoppas det inte blev alltför många spelling mistakes.
Nu ska jag försöka uppdateringar oftare här på bloggen. Jag hade bara en mini blogg paus, men nu är jag tillbaka igen!

Tjingeling så länge! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0