Mycket som hänt....

Har inte skrivit på ett tag ser jag, detta är för den självklara orsaken att jag helt enkelt inte haft tid. Såå mycket har hänt sen min bday. Vet inte riktigt vart jag ska börja.

Kommer inte ihåg om jag har skrivit detta förut i bloggen, men min moster och min pappa planerar att göra en till fest till mig i en lokal, alltså en lokalfest. Dock är det min moster som är mer peppad på att göra den här festen än farsan. Allt har gått prima, min moster har lyckats fixa lokal, dj och tårta. Men vad får jag höra idag? Jo att pappa vägrar betala för lokalen och dj:n. Han påstår att han är pank och ej har pengar. Jag förstår detta, men kunde han inte sagt det tidigare? Nu har min moster gått och krigat för att hitta en lokal och dj, skrivit på avtal, och jag har dessutom bjudit en massa friends, och pappa kommer nu i sista sekund och säger att han ej kan betala? Detta är likt honom att säga att han är med på saker och sedan i sista sekund ändrar han sig. Om jag ska vara ärlig så tänkte jag faktiskt att något som detta skulle kunna ske. Det är näst intill omöjligt att planera något så stort med pappa. I början ville jag egentligen inte ha denna fest. Jag kände att det räckte med den jag hade förra veckan hemmos mig, dessutom hatar jag när jag ska vara "the center of attention" bland en massa folk. Men min moster är så söt och säger att hon inte tänker ge upp på det här och säger att detta är något jag förtjänar. Jag känner att det nog kan bli kul om alla mina vänner kommer. Men allt hänger som sagt på farsan och om han kan betala. Blir det ingen fest, planerar jag ändå att gå ut, det är kul :D

I fredags (förrigår) gick vi till samma klubb som vi var på, på min bday. Det var som min bday i repris typ, minus hånglet och telefonbyte :p. Men det var kul, lots of dancing! Jag älskar verkligen att dansa, mår så himla bra av det! Innan vi gick till klubben så åt vi på en asiatisk restaurang, så otroligt gott! Blev lite bökigt där i början om var vi skulle äta, men sen mot slutet gick allt finemang.

Idag fikade jag med min kusin. Henne hade jag inte träffat på månader och det märktes verkligen, då vi satt och fikade i nästan 4 timmar. Vi pratade om allt! Från kärlek, relationer och resor till skolan, jobb, släktingar och framtiden. Jag har verkligen glömt hur härlig hon är att vara med! Hon är så smart och hon förstår mig, precis som jag förstår henne. Vi har bestämt att vi ska träffas oftare, speciellt nu när hon troligtvis flyttar och pluggar utomlands till hösten, så måste vi passa på att ses mer. Vi börjar ses redan nu på tisdag :) Hon kommer till min skola och sedan ska vi går runt lite i stan.

En syo kom och prata med vår klass i fredags. Detta var välbehövt kan jag lova. Jag vet vad jag ska göra nu. Jag ska läsa någon intressant kurs på SU och kanske också jobba vid sidan om (om inte jobba blir det plugga kursen på heltid). För en som inte vet vad hon/han vill bli så är detta den perfekta lösningen. Det finns så intressanta kurser på SU, åh! Återkommer med mer info om detta senare i bloggen.

Btw, har inte pratat med syrran på en vecka. Detta är rekord. Sist jag pratade med henne så kom vi återigen in på det här med hennes tjej, och att hon inte ville att jag skulle bo med de, att jag nu "är stor" och måste klara mig själv. Jätteschysst att hon lämnar mig sådär i sticket. Själv skulle jag aldrig gjort så mot lillesyrran, speciellt inte om jag visste att hon var stranded med ursula och farsan.
Men men, efter det samtalet har jag bara inte haft någon vidare lust att prata med henne. Jag insåg efter det snacket att hon nu har övergivit mig (för någon som troligtvis kommer krossa hennes hjärta). Jag kan helt enkelt inte kan göra något åt saken. Jag tänker prata med henne en sista gång och fråga om jag åtminstonde kan bo hos henne tills hennes tjej kommer, men om hon fortfarande vägrar så är det enda jag kan göra att tänka på mig själv. Tydligen kommer syrran på fredag. Ska bli intressant att se hur saker och ting blir.

En annan sak jag märkte idag var att det är mindre än 3 månader kvar till studenten. Är inte detta insane?

Nu ska jag försöka plugga. Ska hålla i en seminar om könsroller på fredag i en hel lektion. Döda mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0