Det ser ljust ut!

Gud vad saker och ting bara kan take HUGE turns! Idag beslutet Stockholms Trafikkontor att förbudet mot studentflak i city ska uphävas. Blev så jävla glad när jag fick höra beskedet!!! Trodde ärligt talat inte att alla brev och protester skulle leda till en förändring (av tidigare erfarenhet) men det gjorde det! Hade vi inte klagat och protesterat hade nog de på Trafikkontoret ställt fast vid förbudsbeslutet, men vi kom med mycket bra argument för att bevara vår gamla hederliga stockholmstradition. De kanske också kändes sig en aning hotade över den demonstrationen vi planerat att genomföra så de bestämde sig snabbt att ta tillbaka beslutet.
Som om inte det här räckte så visade det sig även på väderprognosen att det inte ska regna men att det blir sol, eller sol med moln :D FATTA VAD HÄRLIGT! Det viktigaste är vädret och självklart också musiken, men det är redan fixat. Vad vi fortfarande inte kan veta for sure dock är vädret trots det väderprognosen säger. Så vi håller fortfarande tummarna för vädret!!

Idag har jag inte gjort så speciellt mycket, men åkte och köpte en locktång. Jepp, och nu har jag suttit och lockat löshåret inför studenten. Det är så snyggt när håret har lite svall och inte är spikrakt.

Gud nu är det 2 dagar kvaaar, eller man kan säga att det är 1 dag kvar - måndagen och på tisdagen gäller det, så tisdagen räknas inte. Helt sjukt!!! Jag kommer ha en mottagning i en liten lokal här var jag bor. Pappa har redan bjudit en massa människor. To be honest så ser jag inte fram emot mottagningen, jag hatar att vara center of attention i såna här situationer speciellt bland pappas alla friends. Pappa säger att jag måste förbereda ett tal - hjälp! Gud vad jag inte ser framemot det. Det enda jag ser framemot är utspringet, flaket och slutskivan!

Nu ska jag börja sova faktiskt. Imorn springer min gamla goe vän ut och dessutom mina kusiner (de går i samma skola) så jag ska se till att vara där i tid. Min syrra kommer också ner hit (äntligen) från norr. Dessutom är det gubblunch (studentlunch) som gäller på skolan och efter gubblunchen blir det fix med flakdekorationer. Efter det måste jag skynda mig hem och tvätta kläder!! Även fixa och trixa med andra småsaker inför studenten. Fullt upp! Hela denna vecka blir faktiskt fullspäckad, damn!

Återkommer imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0