Bröllop + Jobb + Syrran + Farsan + Ursula

Glömde ta upp en ganska viktig grej i mitt föregående inlägg. Det var ju Kronsprinsessans bröllop i lördags och DAMN vilket hysteri det blev kring det, vilket är ganska förståeligt. Detta var med på första sidan av tidningarna och tv4 arrangerade ett program där man kunde följa alla förberedelser kring bröllopet. Alla Stockholms gator i City stängdes för brudparet under bröllopsdagen. 20 miljoner kronor kostade det att utföra bröllopet och inte minst med de pengarna som Sveriges befolkning jobbat och slitit för. Visst, typ 40% kom ur kungens egen ficka men vad fan, de pengarna är våra pengar också! Kungen gör ju inte ett skit förutom att representera Sverige. Det är just detta som gör att jag är emot monarkin. Ska jag vara ärlig så ser jag inte längre vitsen med att ha en monarki, visst det är en fin princip men i praktiken är den orättvis och de flesta som känner vet att jag hatar när saker är orättvisa, speciellt när det inte finns nån konkret eller logisk fog för det.
Alla de måste väl fan inte trivas med den livvstilen? Att leva så strikt och inte ha något privatliv, slår vad om att de alla någongång önskat att de var en vanlig, ordinarie privatperson. Speciellt barnen, jag menar, det är helt enkelt något de har kastas in i, och inte direkt något de valt.
Trots att jag bär på denna synpunkt om monarkin, måste jag erkänna att bröllopet var väldigt fint och Victoria och Daniel verkar vara underbara personer. Jag hann inte se precis allting men av det jag såg så var det minst sagt vackert. Speciellt Daniels gulliga tal till Victoria :).

Jaja nog om bröllopet och till något mer relevant. De senaste dagarna har jag tänkt mycket på vad jag vill göra i livet, både kortsiktigt och långsiktigt, men främst kortsiktigt. Igår skrev jag klart mitt CV och insåg att jag inte alls har haft mycket arbetslivserfarenhet, vem FAN vill anställa mig då? :( Jag har bara jobbat på två ställen, den tredje prao:a jag på så vet ej om det gills och den andra jobbade jag bara på i två veckor (telefonförsäljning) stod inte ut! Men jag ska inte låta detta påverka mig, jag ska kämpa. Planerar på att gå ut på stan eller någonstans här nära mig och ge ut mina papper, nu när jag inte har något alls att göra. De jobben jag kan tänka mig jobba med just nu är lager, café, ica, eller mcdonalds. Jag vet, kanske inte de mest smickrande jobben men jag kan inte förvänta mig värsta drömjobbet nu liksom, man måste börja from the bottom innan man kan reach the top. Vi får se, dock är jag lite tvekis till donken för som person är jag en ganska chill människa och jag HATAR stress och undrar om jag verkligen skulle klara av det..finns ju en del som slutat bara på grund av stressen. Ica är däremot lite lugnare. Men donken är ju fett bra att ha på sitt CV..visar ju på att man faktiskt har jobbat hårt och slitet, att man kan vara serviceinriktad, flexibel, stresstålig och kan jobba i team - allt vad många arbetsgivare söker idag. Dessutom är det jättebra för unga som vill komma in i arbetsmarknaden. Jag tror inte jag vill ha ett jobb som är alltför individuellt och självständigt, jobbar gärna i grupp eller med andra liksom så att man känner sig en aning social. Det finns dock ett undantag som jag kom på nyss och det är kontorsjobb, typ administration, pappersjobb. Älskar att utföra lite enkla pappersjobb, jag sitter gärna vid datan med. Skulle faktiskt vara ett helt okej som ett extrajobb.

En annan viktig grej värt att nämna här i bloggen är att syrran fått jobb, precis efter hennes examen vilket är great. Det som kanske inte är så great är att hon inte trivs med sitt jobb och tycker det är hur tråkigt som helst. Detta gjorde hon ej i början men efter att hon blivit förflyttad till ett annan sektion där hon fick andra arbetsuppgifter ändrades hennes entusiasm. Nu tänker hon söka nytt jobb. Får se hur det går.

En annan grej också är om farsan, surprise surprise! Han har återigen krånglat till det med sitt jobb och det har nu visats sig att även en journalist lagt märkte till det och kritiserat detta i en tidning. Farsan behöver seriöst fixa detta SNABBT, en del grejjer kan dock ta tid och kan t.o.m kräva juridiska handlingar, men aa det ser inte ljust ut unless han gör något, NU! Förstår inte varför detta alltid ska hända honom, men ärligt talat så visar detta lite på okunnighet från farsans sida. Okej, kan erkänna, en del saker kunde han helt enkelt inte rå för att det skedde, men en del saker är bara common sense som speciellt en fullvuxen man bör ha överseende med. Han drar slutsatser förhastat och tänker inte igenom sina beslut noggrant och han kan vara väldigt gammalmodig i sitt tänk.

En sista irreterande grej också!! För kom på att jag inte skrivit om Ursula på skitlänge. Hon är fortfarande lika irriterande fast kommer inte lika ofta med opassande kommentar. Nuförtiden är hon mestadels tyst och vi pratar inte med varandra förutom kanske ett hej. Men tänkte bara ta upp det där med disken, att de alltid lämnar en hög med disk som är tallrikar som DE lämnat i diskbänken och som jag har skyldighet till att diska. Däremot när det är jag som lämnar tallrikar i diskbänken får jag värsta skiten och anses som lat och Ursula och farsan behöver inte diska det alls. Det behöver dem iofs aldrig göra för jag diskar alltid efter mig och just därför är högen med disk ALLTID från dem. Se? Ännu en anledning till att jag vill flytta. Det är ju lite som att jag redan har mitt egna hem här i huset. 1. Jag äter inte deras mat och köper min egen (oftast) 2. Jag spenderar min enbart tid i mitt rum när jag e hemma, sitter nästan aldrig med de i vardagsrummet 3. Jag pratar nästan aldrig med Ursula.
På tal om flytt har jag nu anmält mig till bostadsskön och har gjort 3 intresseanmälan. Har inte snackat med syrran angående att bo med henne än men det kommer, hon jobbar ju så förbaskat mycket nu. Det är bra att stå i kön ändå, vad som än händer liksom.

Shit vad långt inlägg det blev, och det skulle kunna bli längre men jag tror jag sätter stopp här. Det var förbaskat skönt att skriva av sig måste jag säga, lättar lite på hjärtat :). Orkar inte gå igenom stavfel och så. Nu ska jag sova, imorn vet jag inte vad jag gör, får se vad dagen har att erbjuda, kanske utgång på kvällen we'll see. Tjingeling älskade blogg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0