Midsommar

Igår var det midsommarafton. Inte riktigt en högtid jag brukar firar men eftersom jag inte ville sitta hemma hela dagen så följde jag med några vänner till en park där vi kom att ha lite picknick. Sånt är så härligt!! Vi satt där i ca 3 timmar och bara babblade. Både billigt och bra! Vi snackade om allt tjejer kan tänkas prata om, relationer, sex, kärlek, resor, studier, framtiden, barn, shopping, kompisar, sommaren. Tror att denna sommar kan bli lite tråkig för min del, har ju i princip inget att göra, men jag får väl helt enkelt hitta på något att göra, ringa runt bland vänner, fråga om nån vill ta en fika, gå runt i stan, promenera, grilla. Nu när det ändå är sommar borde man ta vara på det härliga sommarvädret.

Jag skrev i det tidigare inlägget om jobb. Jag har helt ärligt tappat motivationen till att söka jobb. Speciellt nu när jag kom på att jag inte har några arbetsintyg till de två jobben jag jobbat på. Så nu måste man ringa upp dem och be om att få arbetsintyg, shit så pinsamt, detta var ju ages ago. Jag vet att det är bra med arbetserfarenhet, men allting känns bara så svårt och jobbigt. Ska jag vara ärlig så tror jag nog jag klarar mig ekonomiskt utan ett jobb (stipendium, studiebidrag, barnpension), speciellt med tanke på att jag bor hemma. Jag vet att detta kanske inte är den bästa inställningen men jag har helt enkelt tappat lusten. Jag har märkt att jag nog är lite mer av en pluggtjej än jobbtjej, eller egentligen kan jag inte säga så medtanke på att jag jobbat skit lite, men jag tycker ändå att jag kan dra den slutsatsen. Jag kommer söka jobb, men då får det nog bli till julen eller nästa sommar. Jag måste först veta hur allt blir med skolan och så, vill inte att det blir för påfrestande med både jobb och plugg.

Det är fredag och det var tänkt att jag skulle ut och klubba idag. Men planerna ändrades på grund av två grejjer. 1. Min mens kickade igång och har dödat min mage 2. Allt är ändå stängt eftersom att det är midsommardagen.
Så det blir en hemmakväll today. Imorn blir det en sis-day. Ska vara ganska mycket med syrran. Funderar då på att berätta om vad hennes tjej gjorde när vi var på resan och även om lägenheten om jag vågar. We'll see how that goes.

Nu tänkte jag faktiskt joina ursula och farsan i vardagsrummet (syrran är på middag i någon restaurang) för att kolla VM. Det är USA mot Ghana. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0