Examen

Idag åkte jag farsan Ursula och lillesyrran upp till norr för att vara med på storesyrrans examenceremoni. Det var jättetrebligt faktiskt och detta blev min tredje gång som jag varit där. Under själva ceremonin var det några som hade tal sedan delades det ut en massa diplom. Jag är faktiskt jättestolt över syrran, hon är så smart, modig och stark. Precis vad en som jag, svag, känslig, blyg, tjej behöver. Nu är hon klar med studierna!! För gott! Och nu kommer hon äntligen att flytta tillbaka till oss :D Tiden har gått så fort. Jag kommer ihåg den dagen då hon skulle åka och jag var SÅ LEDSEN, grät hela dagen. När jag tänker tillbaks till den dagen så får jag som en klump i halsen, den dagen var väldigt sorglig och om jag minns rätt så tror jag att både farsan och min moster fällde en tår (fastän de inte ville visa det). Storesyrran gjorde också det.... Usch, det var som att en del av mig hade dött typ. Men samtidigt så nu när jag tänker efter så var det faktiskt bra att hon åkte, för det var när jag precis skulle börja gymnasiet, och på så sätt fick vi båda chansen att verkligen ordentligt fokusera på våra studier utan att bli distraherade av varandra. Tror nog inte att jag hade kunnat prestera lika bra om hon var här.

Det var hursomhelst en hektiskt dag och vi skulle hinna med en massa grejjer. Vi hann se hennes universitet, , vara med på själva ceremonin och käka på restaurang. Vid kl 5 skulle vi dra tillbaka till flygplatsen. Detta var nog första gången i mitt liv som jag flugit fram och tillbaka på samma dag. Och första gången för lillesyrran att flyga :).

Nu är det inte många dagar kvar till studenten. Jag är jättetaggad, men börjar också faktiskt bli lite smått nervös. Men det går nog bra tror jag! Jag checkade in väderprognosen igår och det stod att det skulle REGNA PÅ MIN STUDENTDAG! Nu får vi be och böna att detta INTE kommer ske!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0