Vänner + jobb

Om det är någonting jag verkligen hatar så är det när en vänner eller flera vänner helt plötsligt bangar eller drar sig ut något som man planerat att göra tillsammans. Självklart förstår jag om personen i fråga är sjuk eller har fått något allvarligt förhinder, men när personen väljer att göra något annat d.v.s prioriterar en annan aktivitet efter att vi redan spikat att göra något, blir jag förbannad.

I veckan planerade jag och några vänner att gå ut imorn (idag fredag) för att festa. En vän till mig meddelar mig idag att hon inte kan komma imorn, för att hon ska på något annat. Varför sa du att du kunde in the first place? Som jag sa innan så vet jag inte om jag kan kalla alla mina vänner för riktiga vänner. Dock har jag 3 som jag litar på, som är riktiga vänner, som ställer upp för mig, som är mogna, och som jag vill känna hela livet ut, dem bästa<3.

Men men, nog om vänner! Idag har jag bara varit hemma som vanligt. Imorn vill jag gå ut, jag står inte ut att sitta hemma framför datorn nå mer. Imorn SKA jag gå ut, och jag ska messa varenda kotte jag känner tills jag hittar någon som kan och vill! Ursäkta om det där lät en aning desperat.

Juste! Idag fick jag ett mail från den arbetsansvarige på Röda Korset, och hon sa att hon absolut kunde skicka ett intyg på att jag volontärat på verksamheten. Blev så himla lycklig, det var verkligen dagens höjdpunkt!! Nu känns det som att det här med jobb inte alls är lika jobbigt som jag först kände där ett tag.
Nu återstår bara ett intyg från det andra jobbet jag jobbat på. Jag funderar på att söka jobb på Mc Donalds, jag tror nog att jag skulle klara av det och det skulle ge mig en riktigt bra grund att börja på (stresstålighet, kassaerfarenhet, ge service, jobba i team etc). Men om jag gör det, så får det helst bli på ett donken där det inte är för mycket folk, alltså inte inne i stan, utan någonstans ute i förorterna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0