Lillesyrrans matvanor

Som jag skrev i det förra inlägget blev det ett hysteri kring kryssningen. L gav tillslut upp och vi andra åkte på kryssningen. Ska jag vara helt ärlig så var denna kryssning inte lika kul. Bara en massa vuxna män och barnfamiljer. Vi som hade hoppats på en massa roliga människor och snygga killar förstås. Inte den bästa kryssningen men vi hade kul ändå. Tror inte jag åker på kryssning på ett tag iallafall, om jag åker så måste det verkligen vara något bra. Detta var ju inte ens värt 200kr. Men antar att felet log i att vi åkte på en veckodag, vem fan festar då liksom.

Måste berätta en skitirriterande grej som hände iförrigår. Jag vet inte om jag berättat det här förut men lillesyrrans matvanor är bland de sämsta. Faktum att hon har föräldrar som tycker det är bättre att köpa en sprillans ny platt-tv istället för mat gör mig arg. Iförrigår när jag satt i mitt rum hörde jag att lillesyrran grät och skrek något otroligt. Jag gick ut från mitt rum för att se vad som pågick. Jag frågade farsan vad som hade hänt och han svarade att hon var hungrig. "Men ge henne mat då!" svarade jag irriterat. Då öppnar han kylskåpet, och jag kan inte tro mina ögon, när han ge henne en OST SKIVA som dessutom var möglig och hade gått ut! "Varför ger du henne det där?!!" säger jag. Han svarar "Men ost är bra för kroppen".
Hur kan man vara SÅ DUM?!??!!! Jag fick ärligt talat damp när farsan sa så och kunde inte tro det.
På köksbordet fanns det en box med mat som farsan hade köpt ute och tagit med sig. Jag tog maten, la in den i mikron för att värma lite, och sedan gav jag maten till lillesyrran. Hon åt som att hon aldrig hade ätit förut. Det var nog det hemskaste. Tycker så synd om henne. Hon är smal som en pinne och bebisar ska ju vara tjocka och mulliga. Åh blir så frustrerad. Och maten som Ursula ger henne är bland det vidrigaste och inte alls en nyttig kost. Ibland ger hon henne inte mat alls och tycker det är viktigare att hon dricker. Hon ger henne också glass, chocklad, godisklubbor vädligt ofta. Hon klagar på att lillesyrran vägrar äta, men det är klart hon inte vill äta hennes mat! Lillesyrran äter alltid när vi ger henne mat. 
Allt det här gör mig bara så jävla ledsen, vet inte vad jag ska göra. Det jag och storesyrran iallafall försöker göra är att laga mat åt henne när vi kan. När vi själva ska äta delar vi också med oss till henne.
En annan grej som också är väldigt synd är att lillesyrran aldrig får vara ute. Man brukar ju ta de till parker som de får springa runt och leka lite, klättra i klätterställningar eller kanske gunga. Bortsett från att hon gör det på dagis så är hon aldrig ute, bara instängd i lägenheten. Det är verkligen något de borde göra nu när det är så fint väder ute.
Men men, jag pallar inte skriva mer om det här nu för det gör mig bara arg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0