Min gå-upp-i-vikt diet

Idag har jag varit vad man kallar en riktig lazyass. Har inte gjort någonting förutom skolan förstås. I miss my sister so much :'(. Vi pratar dock i telefonen minst 1 gång per dag så det är lungan I guess.

Jag "bröt" typ min gå-upp-i-vikt diet idag. Jag hann aldrig äta frukost och lunchen var SKITÄCKLIG så det tog jag inte så mycket av. Det är heller inte enkelt att gå upp i vikt om man bor som jag. Här hemma finns det knappt nån mat, nu har jag ätit samma middag 3 dagar i rad, jag hatar det. Pappa är som sagt så seg när man ber honom köpa mat, han köper aldrig mat för att han påstår att han "glömde bort" eller så kommer han med ursäkten att han inte har pengar.
Jag hatar att äta samma mat, I like a varied diet! Allt annat blir så mycket godare då och man tröttnar aldrig på maten.
Jag provade proteinpulvret igår och jag måste påpeka att det faktiskt var gott! Jag blandade det med mjölk och det blev som en slags chokladsmoothie, skitgott! Och jesus vad alert jag blev efter det, det är ju en jäkla massa kolhydrater i det som ger mycket energi. Jag blev också väldigt mätt på bara några klunkar (kanske för att jag hade ätit precis innan, äter så sent nu förtiden, måste sluta med det). Kanske ska börja ta det på morgonen istället för att ta det på kvällen då jag ska vara sleepy.

Annars har det bara varit skolan som har gällt idag. Det har inte varit en sån jättejobbig dag måste jag säga. Men lär bli jobbigt imorn dock =/ .  Jag kan inte fatta att det är mindre än två månader kvar tills projektarbetet ska vara inne. Det känns som att jag började med det för bara några veckor sen. Det är inte heller mycket kvar nu tills jag blir vuxen - officialy.
Må tiden gå ännu fortare tack! Jag vill ta studenten right now!

Natti Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0