Haiti :'(

Idag, tidigt tidigt på morgonen gick syrran iväg. Åh, jag kommer sakna henne :( . Det enda positiva med att hon har åkt är att jag nu kan plugga ordentligt. Which I really need to do nu såhär in i det sista.
Men hon sa att hon kommer och hälsar på någongång innan juni månad, bara över någon helg typ, yay!

Jag försov mig riktigt ordentligt idag. Jag hade endast 10 minuter på mig att fixa mig och gå ut genom dörren. Jag brukar normalvis ha 1 och en halv timme på mig. Så fatta hur stressad jag var. Hann inte sminka mig, duscha eller äta frukost, (någonting som jag verkligen ska göra nu så att jag inte bryter min lilla "gå-upp-i-vikt-diet"). På tal om det så köpte jag proteinpulver idag. Kvinnan i butiken var jättetrevlig och hon visade mig det pulvret som passar för de som har svårt att öka i vikt. Pulvret heter Supergainers och kostade 360 spänn, so it better be worth it. Nu innan jag går och lägger mig ska jag dricka det med mjölk.

Jag har märkt att mian pengar bara rinner, rinner som vatten. Jag måste bli mer sparsam. Annars kommer jag vara helt broke till studenten och sommarn.

Gud vad mina vänner förväntar sig så mycket inför min b-day. Tänk om det inte ens blir kul? :/

På tal om ingenting så kom min kompis hem från semester idag. Hon var verkligen jättefin, härligt solbrun och håret var färgat jättesnyggt, gud så vacker hon var idag. Hon har fått mig att vilja resa till samma land! Vi satt literally 3 timmar och lyssna på hennes otroligt intressanta berättelse. Jag vill så åka dit!

Okej, det känns lite dumt nu att hoppa från allt det ytliga som jag nämnt ovan till det som händer i Haiti nu. Igår när jag såg på CNN med syrran så dog jag :O, det var så jävla hemskt! De visade en massa människor som låg under byggnader och en del som fortfarande var levande. Det största problemet är ju att man inte har resurser och tillbehören som behövs för att få bort alla byggnader. Hela ön har i princip kollapset, allting är helt korrupt nu och helt förstört, det kommer ta år att återställa och rebuild allting. Jag vill skänka lite pengar (jag vet att jag ligger dåligt till ekonomiskt, men man kan inte jämföra det jag har med haiti), jag tänker göra det, så det så.

Nu ska jag sova. 8.20 imorn, lateer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0