Pappa och pengar

Vaknade halv fyra idag. Jätteskönt att sova ut efter den galna nyårsnatten. Jag blev faktiskt helnöjd med denna nyår. Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte att jag haft en sån bra nyår på väldigt länge! Många brukar säga att nyår är överskattad, vilket jag också länge trott, men denna nyår proved me wrong.
Jag tror att nyårsfirandet blir vad man gör den till. Har man inte planerat något är det ju klart att den blir tråkig. (och med planera så menar jag inte nödväntigtvis flera veckors planering i förtid, man kan planera i sista sekund och ändå få ett riktigt bra nyår). Har man däremot planerat något så blir det med högsta sannolikhet kul.

Jaja, nog om nyårspratande, för nu är det faktiskt över, tråkigt nog. Idag har jag inte gjort något speciellt alls, bara vart hemma, chillat, ätit. Någonting väldigt konstigt och förvånansvärt hände mig idag när jag vaknade, mycket värt att poängtera här i bloggen. Jo, efter att jag vaknat och borstat tänderna gick jag till köket för att checka kylskåpet som oftast står tom. Då ropar pappa på mig. Jag går till honom i vardagsrummet och han frågar vad jag vill äta. Han ger mig en hundring och säger att jag kan gå ner och handla mat.
Det här händer aldrig. Det är alltid jag som måste tjata på pappa om pengar för att gå och köpa mat. Han brukar aldrig köpa mat, och då menar jag aldrig om inte jag ringer och ber honom göra det, och när jag gör det så glömmer han antingen bort någonting som jag bett honom köpa eller så köper han fel grejjer. Jesus!! När jag skriver detta så låter det som att det är jag som är förälder och han barnet, bara att det är han som har pengarna.
Därför blev jag så chockad idag när han valfritt erbjöd att ge mig pengar för att handla mat. Det gör mig inget att jag måste handla maten själv, jag gör det hellre än att inte ha någonting alls hemma, dessutom kan jag då också välja själv vilken sorts mat jag vill köpa utan någon input från farsan.

Jag vet inte vad som har hänt med pappa och hans ekonomi, för förut så sög den,, eller egentligen inte, (det var bara han som valde att spendera det mesta på öl istället för mat,) men på sistonde känner jag att det går bra för pappa och hans jobb, och pengarna verkar rulla in lite mer än vanligt nu. Om jag minns rätt så nämnde han något om det tidigare till mig och syrran. Han börjar lite smått göra framsteg i mina ögon. Det är inte bara det här som han gjort som gör mig glad, det är en massa annat som han gjort på sistonde som glädjer mig. Kanske är det för att det är holidays nu och han inte är lika stressad och lättirreterad som på vanliga arbetsdagar, me don't know.

Shit, klockan är 23:10 och jag känner mig inte alls trött! Vid den här tiden ska det fan vara läggdags för mig =(, jag har vänt på dygnet, inte bra. Nattuggla, det är vad jag är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0