Usla lärare

Någonting som jag verkligen hatar, verkligen avskyr, är när lärare ger orättvisa betyg. Detta förekommer hela tiden på min skola och jag tror jag har nämnt det tidigare i bloggen med killen i min klass som hoppa från ett IG, som han hade hela terminen, till ett MVG på bara några lektioner. Det tyckte jag var jävligt orättvist, speciellt mot de andra i klassen som fått kämpa mycket mycket mer för ett MVG. Får man ett MVG så ska man ha gjort allt som ämnet kräver, under hela läsåret, inte några få lektioner.

Det jag fick reda på idag som fick mig att bli jävligt förbannad på en lärare. Jag fick höra ett en kille från min gympa fick MVG i betyg. För det första så kan inte denna kille ens kasta eller sparka en boll, det finns liksom inte tillräckligt med power när han kastar eller sparkar en boll och bollen hamnar alltid i fel riktning. För det andra har han missat hur många lektioner som helst. För det tredje är han inte teknisk eller taktiskt NÅGONSTANS och detta är en av MVG kriterierna. Snälla någon säg mig hur denna lärare har tänkt???
Själv har man kämpat ihjäl sig och gjort bra ifrån sig på varenda lektion, bara missat en lektion, och så man får VG.
Som elev har jag all rätt att prata med mina lärare om betyg så jag bestämde mig för att fråga hur det kommer sig att jag fick VG och vad det är jag måste göra för att kunna nå toppbetyg. Han svarade att jag är duktig men att jag ibland saknar tekniken. Jag måste alltså öva på att bli mer teknisk.
Jag vill inte skryta men jag anser mig vara betydligt bättre på gympan än honom. Och jag vet att man inte ska jämföra sig med andra, men när det kommer till sånna här grejjer så kan jag helt enkelt inte låta bli.
Då jag detta bara är preliminära betyg så kan det komma att ändras. Fan vad sur jag blir om jag inte får MVG!

Nej nu måste jag ta ut mina aggressioner någon annanstans än bloggen. Annars lär detta inte bli en rolig blogg!
Juste btw, vi har fått en skitrolig uppgift på svenska. Alla i klassen ska hålla ett försvarstal gällande något brott. Så vi ska typ leka jurister och att vi befinner oss i en rättsal.
Jag och min kompis valde våldtäkt där hon ska försvara offret och jag gärningsmannen, alltså våldtäktsmannen. Yes, jag ska försvara en våldtäktsman, inte det enklaste kanske, men jag har kommit på lite idéer som kan komma att låta trovärdiga och övertygande! Wish me luck! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0