Vintertider = jobbiga tider

Känns som att varje inlägg jag skrivit har börjat så här men nu menar jag verkligen det: det är MYCKET som hänt sedan jah sist skrev! Och jag som brukar tycka att mitt liv inte är särskilt händelserikt. Men bloggen har fått mig att inse det motsatta.

Det har varit majorbråk i familjen främst då mellan storesyrran och Ursula. Kort sgt, skrev storesyrran ett brev till en kvinna från socialtjänsten som Ursula haft kontakt med, där hon hade kritiserat Ursula för hur hon tar hand om lillesyrran. Ursula blev bokstavligt talat, FÖRBANNAD! Hon var så himlans arg att det till och med syndes på henne när hon var tyst och inte sa något. Man bara såg hur hon kokade. Jag kan förstå att man som mamma blir upprörd när någon annan kritiserar en för hur man uppfostrar sitt barn, men Ursula's reaktion var verkligen till överdrift. Dessutom så sa ju bara storesyrran sanningen (lillesyrran har mycket dåliga sovtider, dåliga kläder till exempel nu har hon inte tillräckligt med vinterkläder, hon får dålig mat osv). Hursomhelst, hon vägrade prata med oss i en hel vecka efter att hon fick reda på brevet, och berättade för pappsen att hon ville att storesyrran skulle flytta, att hon inte fick bo kvar längre. Hon diskade inte våra saker utan bara hennes (vi diskade dock hennes grejjer), och hon beslagtog vår laptop. Personligen tycker jag att det var barnsligt av henne att bete sig på det sättet. Kunde hon inte prata med oss istället som en vuxen människa. Även när storesyrran försökte prata med henne och bad om ursäkt, var hon bara knäpptyst och låtsades som att hon inte hörde oss. Men efter ca 2 veckor hade vi ett familjemöte och då kunde vi alla prata ut och be varandra om förlåtelse. Nu är allt bra igen men jag tror fortfarande att Ursula bär på lite förakt mot storesyrran. Storesyrran gör säkert det med, men vem skulle inte det egentligen? Ursula är en dålig mamma och hon har fått mig att inse hur jag ska och inte ska behandla mina barn när jag blir äldre.

Jag skrev ju ett tag sen att min hud är lider av eksem. Och fortfarande har jag samma problem, det kliar som bara den och huden är helt förstörd. För en vecka sen bestämde jag att jag behövde ta itu med problemet och denna gång skulle det inte vara på vårdcentralen. Nej, jag gick (som jag nämnde tidigare i bloggen) till en kinesisk doktor för den här TCM behandlingen. Han frågade om mina besvär, fick kolla på eksemen och gav mig örtmedicin som jag ska äta i 2 månader nu. Jag kommer bli förbannad om detta inte funkar, för jag betalade ca 3400kr för detta. Detta är mycket pengar för en fattigstudent som mig. Jag brukar tänka att; tänk om jag är allergisk mot örterna? Det finns väl inget som intygar att man inte kan vara allergisk mot det. Så ja vi får se. Hittils har jag däremot inte märkt av några förändringar i huden. Innan jag betalade fick jag skriva på ett kontrakt där det står att behandlingen inte kan intyga att det kommer funka för just alla patienter. Så detta är lite som lotteri, eller som en investering. Antingen så vinner jag på det eller så förlorar. Vi får se som sagt.

Jag och syrran har bestämt att vi nu ska flytta hemifrån. Vi tål inte att leva här och syrran har insett att det inte är lika enkelt att bo här med Ursula och farsan som hon först trodde när hon var uppe i norr. Jag vet att jag sagt att jag vill bo själv och inte med henne, men jag har krigat som en idiot för en lägenhet och alla vet vi hur svårt det är att få en lägenhet i Stockholm, speciellt när man precis börjat stå i bostadskön. Syrran har däremot stått sen flera år tillbaka så hon ligger bra till kömässigt. Så jag har bestämt att flyttar hon, så flyttar jag med! Däremot tänker jag fortsätta söka studentbostad när jag bor hos henne. Tänker inte ge upp på det. Hon har iallafall fått ett skitbra bostadserbjudande som ligger nära hennes jobb och nära vårt hem och våra släktingars hem. Den är modern, lite liten, men ligger i ett tryggt område. Så vi håller verkligen tummarna för att vi får lägenheten, det skulle vara så perfekt! Vi ligger på andra plats just nu så det är inte helt säkert att vi får den. Lets hope!!!

Denna vecka har absolut inte varit min vecka, man kan säga att jag haft en riktig helvetsvecka. För det första så började veckan med världens kyla, det sas på nyheterna att stockholm aldrig tidigare varit så kall som nu. Jag måste sätta på flera lager av kläder för att jag ska klara av kylan och jag går inte ut utan mössa. För det andra så har mitt eksem förvärrats. För det tredje så har det varit mycket plugg och no social life i och med tentan som är om 4 dagar!!! För det fjärde så GLÖMDE jag att anmäla mig till tentan så min plats är inte garanterad, I know så dum och glömsk jag är :(. Jag måste göra tentan! Men chansen är ändå rätt så stor att jag kan göra tentan ändå pratade med en huvudansvarig i skolan, och han sa det. För det femte så BLEV MIN MOBIL SNODD! :@ Mobiler verkar inte gilla mig alltså, för antingen ska dem försvinna, bli bortappade eller bli snodda, få någon skada och inte fungera ordentligt. Vet inte hur många gånger jag behövt köpa ny mobil under tiden jag drivit denna blogg. Så irri! Nu måste jag köpa en ny mobil under helgen. Känner mig handikappad utan en mobil.

Tror jag har covered det viktigaste nu. En annan viktig punkt är ju det om min nykomna kusin från hemlandet. Men det tror jag att jag tar i ett annat inlägg.

God kväll kära blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0