Julafton 2010

Julen var som den alltid har varit de senaste åren, ganska misslyckad. Pappa var dock snäll och bjöd familjen på middag på en fin restaurang. Kanske inte den bästa stämningen när vi åt (jag och syrran prata försig och pappa ursula prata försig), men nog var maten god. Jag fick en ipod av storesyrran och WOW vad jag älskar den! den är så perfekt! Och verkligen high-tec! Trodde aldrig att jag skulle få något sånt.

Under veckan är jag ledig från skolan men jag har ändå en hel del skolrelaterat att göra. Också en massa andra viktiga saker att göra, fixa med CSN, banken, barnpensionen osv.

På fredag är det NYÅRSAFTON!!! Jag älskar verkligen nyår. Varje nyår känns som början på något nytt, a fresh new start, så himla befriande! Vad jag ska göra på denna älskvärda dag återstår att se, jag och mina vänner har diskuterat lite kring vad vi ska göra men inget är spikat än. Troligtvis blir det middag + utgång.

Mitt eksem har fortfarande inte blivit bättre. Mår skit dåligt pga det. Idag kunde jag inte ens besöka mina kusiner då jag kände att min hud behövde andas, få lite extra vård hemma. Precis nu var jag tvungen att kleta på en massa extra kräm för att min hud var torr som fan och nästan på gränsen till varig. Jag måste säga att Idomin salva har varit till stor hjälp. Tar bort all överflödig hud, all smuts och skyddar min hy även när jag råkliar så skyddar salvan min hy, så att jag inte kliar alltför in på djupet. Jag har varit duktig med att undvika sånt som innehåller alldeles för mycket socker, som läsk och godis. Har försökt äta så nyttigt det går. Allt sånt som är riktigt dåligt för huden. Det ända jag druckit är mängder med vatten. Té har jag också druckit, utan socker förstås men med en massa honung. Under veckan (kanske till och med imorn, är ganska busy under veckan) tänkte jag testa på något som kallas Infraröd bastu. Det är jättebra för torr hy, dem infraröda strålarna bidrar till cellförnyelse, which is exactly what I need.

Nu ska jag försöka sova. Godnatt blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0