Årsresumé

Jag har suttit och kollat igenom en massa gamla blogginlägg här på bloggen, i synnerhet blogginlägg från år 2009. Jag måste säga att året 2010 var ett mycket bättre år än år 2009. Vid den tiden hade jag mycket problem, mycket problem med Ursula och farsan, mycket i skolan osv. År 2010 har varit lugnare på något sätt, bråken och klagandet från Ursula och farsan har inte vart lika många, och inte heller lika ofta, om man jämför med år 2009. Det har också skett mycket mer roliga händelser under år 2010 om man jämför med år 2009 och mycket mer nytt. Det var ju tänkt att jag och storesyrran skulle flytta hemifrån under 2010 men det blir år 2011 istället (längtar!!!).

Här kommer i varje fall en årsresumé av året 2010:

- Jag fyllde 18 år
- Jag tog studenten och badade i Sergel Torgs fontän
- Jag började på högskolan
- Min lillebror kom till världen
- Jag fick under en kort period jobb och arbetade hårt
- Min kusin fick uppehållstillstånd
- Mina kusiner flyttade hemifrån för att plugga utanför Stockholm/Sverige
- Storesyrran och Ursula hade det största bråket någonsin, ett bråk som jag verkligen trodde skulle förstöra och påverka min relation till mina småsyskon, men allting löste sig tillslut (som tur var).
- Jag och storesyrran började leta lägenheter och gå på lägenhetsvisningar
- Jag åkte på kryssning två ggr
- Jag och några vänner åkte upp till Uppsala för att övernatta och gå på inflyttningsfest
- Jag blev mer ekonomiskt oberoende
- Jag började klubba och festa en hel del
- Jag träffade många nya människor
- Mitt hår went back to square one
- Min hud blev förstörd
- Jag träffade på förvånansvärt många läskiga människor på bussar och tåg. (Tänker främst på två speciella människor som måste vara världens läskigaste personer, ingen kan förstå hur mitt hjärta bultade när jag fick möta dem, kan fortfarande komma ihåg hur de såg ut och betedde sig, ryser av tanken)
- Jag blev klokare!
- Det skedde en terroristattack i Stockholms City
- Sverigedemokraterna kom in i riksdagen
- Vi fick den kallaste vintern. Så kallt som det har varit i år har det inte varit sedan år 1986.
- Jag medverkade i två reklamfilmer
- Jag tappade min mobil och köpte en ny
- Jag fick en Ipod
- Vi fick en ny (plasma) TV för första gången på 18 år
- Vår data fick virus 
- Jag började plugga i skolan istället för och göra det hemma
- Lillesyrran blev stor och började på dagis
- Jag började inse vilka som är mina riktiga vänner och kom allt närmare en annan vän
- Jag blev stoppad av en SL kontrollant och fick betala böter
- Jag åkte upp till Gondolen för första gången med min syster och kusin
- Jag flörtade en hel del och gick även på dejt
- Jag började äta nyttigare

Det är lite av vad som hänt under år 2010. Tror säkert att jag kan ha glömt en massa. Det här året har minst sagt varit händelserikt. Det var riktigt kul att få tänka tillbaka på året, man får en massa bilder i huvudet och en massa minnen. 2010 har faktiskt varit ett riktigt bra år, otroligt lärorikt med. Visst har jag haft mina perioder men jag tycker ändå att det goda och det roliga överväger det dåliga och tråkiga.
Snart kommer vi in på ett nytt år. Jag hoppas där med att det året blir ett bra och händelserikt år. Jag kommer återkomma med nyårslöften här i bloggen.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0