Sista arbetsdagen + nytt arbetsuppdrag

I fredags var det sista arbetsdagen på jobbet. Jag kunde inte tro det själv, att sista dagen gick så fort. De första timmarna gick självklart jättesegt, men efter halva tiden så flög tiden förbi fort som satan. När det var ungefär 3 minuter kvar innan jag skulle avsluta mådde jag SÅ jäkla bra, hade ett leende på läpparna och tänkte "Soon, I'm a free woman!". Den där känslan att ha klarat av något som kanske verkar enkelt, men som egentligen är jobbigt som fan för en sån liten tjej som mig, var otrolig. Jag mådde så bra den dagen, känslan går ej att beskriva. Jag till och med log när jag skulle säga hejdå till alla som jobbade där. Jag gick hem och kände frihet.

Under helgen hade jag inte blivit kontaktad av min handledare. Jag började bli en aning orolig för att jag tänkte att om jag ska börja jobba igen på måndag (idag alltså) måste jag hinna prata med mina handledare i förväg om mitt nästa arbetsuppdrag. Jag ringde henne och hon sa att hon hade kontaktat mig tidigare men att jag inte hade svarat på telefonen. Men inte kunde hon testa igen och ringa nästa dag?! Irri! Aja, det visa sig att jag nog hade missförstått lite av vad det här jobbet innebär. Det innebär att handledaren endast kontaktar den anställde vid behov. Det är alltså någon form utav behovsanställning som jag är anskriven på. Det betyder att det inte nödväntigvis behöver betyda att jag jobbar varje vecka måndag-fredag. Detta gjorde mig självklart en aning less. Jag känner att jag vill hinna jobba så mycket som möjligt nu in i det sista, innan jag börjar studera igen (vilket är om ca 3 veckor, tiden går fort!).

Men idag ringde min handledare igen och sa att hon faktiskt hade ett uppdrag till mig som jag skulle komma att börja utföra redan imorgon. Det här uppdraget låter mycket bättre även fast det är längre timmar och mindre rast. Det här uppdraget har mycket högre lön än det förra (129 i timmen, förra var 96), dessutom blir det OB tillägg och semesterersättning. Jag har räknat ut att det blir mycket! Det här uppdraget börjar också senare, vilket betyder att det blir sovmorgon för mig! Men tyvärr kommer jag hem riktigt sent. Jag slutar 23.30. Det här stället ligger ca 1 timme och 5 minuter bort från mig och på kvällen må bussarna och pendeltågen gå mycket mer sällan. Så jag kommer väl vara hemma sisådär vid kl 1. En riktigt riktigt bra grej dock, som överväger allt det negativa, är att det kommer finnas mycket fler arbetare på denna plats än om man jämför med den förra arbetsplatsen, där vi bara var 4 (alla betydligt äldre än mig dessutom). Det jag kommer få göra nu tror jag kommer bli mycket roligare också. Ja vi får se hur det går, lite nervös är jag faktiskt.

I det förra inlägget skrev jag att jag skulle passa på att träffa några vänner under helgen. Det gjorde jag minsann. Vi var i stan, fikade, gick runt, satt på en gräsmatta och snacka och gick även till Pride festivalen som var igång nu i lördags. Då vi märkte att det kostade 400kr för inträde bestämde vi oss för att gå. Det var verkligen jättesynd, vi ville verkligen gå in till festivalen och se på allt, allting verkade så roligt. Men istället gick vi därifrån och käkade middag istället, det blev asiatisk mat. I söndags, igår alltså gjorde jag ingenting, men idag bestämde jag mig för att gå till stan. Dels för att kolla mobiltelefoner (står inte ut med den här, folk messar mig och jag kan inte svara :() och dels för att köpa en present till min kusin som både fyllt år och som ska flytta till Usa om 2 veckor för att studera. Det är helt sjukt och jag kan inte fatta att hon snart är gone. Visst kommer hon tillbaka på sommar och jul loven, men ändå, nu är det där hon ska bo liksom. Vem vet om hon kommer tillbaka efter de 3 åren som hon ska studera där. Jag hoppas att jag kan hälsa på henne därborta någongång. Det jag köpte till henne var två par nagellack, en kjol och ett par skor. Allting gick på runt 260. Kjolen var på rea och kostade 50kr, skorna var jättebilliga och kostade 99kr och nagellacken kostade väl runt 40kr styck plus att jag köpte ett kort till henne också på 25kr. Nagellacken och kjolen är i färgglada färger, just how she likes it. Skorna är lite udda men coola och jag tror hon kommer gilla det. Hon har en såndär cool, färgglad, retro stil och jag tror def att allt kommer passa henne, dock är jag lite orolig för storleken på skorna. Passar dem inte är det kört, de skorna är nästan helt slutsålda. De är i storlek 37, fanns inte en enda 38 kvar. Jag och hon bestämde att vi skulle träffas på onsdag efter att hon jobbat, men jag vet nu inte helt säkert om jag kan då eftersom jag nu har fått det här nya arbetsuppdraget. Men eftersom det inte är helt säkert att jag jobbar på onsdag så avvaktar jag lite.

Nu ska jag kolla SL och se när jag ska gå härifrån imorgon. Imorgon ska jag bannemig komma i tid! Wish me luck! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0