Onsdag

Det är onsdag och idag är jag ledig igen! Till min förvåning, och kanske blir ledig imorn med. Hade det varit för en vecka sen hade jag varit mad pissed, men nu är jag bara glad. Jag orkar inte med det jobbet. Det känns jättebra att man får lite paus från det. Igår var storesyrran ledig as well och vi kollade på Why did I get married 2 som också var skitbra och rolig men jag gillade på något sätt ettan mer. Jag tror det kommer en trea också och då ska jag def se den.

Senare ikväll blir det faktiskt party. I en lokal, alltså lokalfest. Det är 3 tjejer som håller i festen. Alla dem ska inom kort åka till usa och plugga vidare. En av de tre tjejerna är min kusin. Festen blir alltså som en stor avskedsfest. Snart åker min kusin, I can't believe it. Och en massa andra som jag känner. :( Då blir jag kvar här, all alone. :(
Nejmen den här festen ska bli intressant. Jag har lite hatkärlek till lokalfester. Hat för att jag, sist jag var på en lokalfest, blev bestulen på mitt SL kort och mina pengar som jag hade i jackfickan. Ikväll ska jag dock se till att jag har allting på mig (ja, till och med jackan om det så behövs, eller så lägger jag bara jackan i väskan) och ska inte lämna mina saker utom räckhåll, thats for sure.
Kärlek för att jag gillar lokaler. Lokaler = stort utrymme vilket betyder stor yta att dansa på. Det ska bli lite konstigt att festa helt plötsligt när man har haft jobb och en massa annat viktigt att tänka på (CSN, barnpension, högskolestart etc). Men jag tror att det kan bli riktigt kul ikväll, jag hoppas att det kommer mycket människor, the more the merrier liksom. Nu återstår bara att hitta en fin outfit för ikväll. Ungefär vid klockan 22 ska jag möta upp min "kusin" (rent biologiskt är vi inte kusiner men jag kallar henne och hennes syrra för mina kusiner för jag känt de så pass länge och de är dessutom barn till min mosters man). Sedan åker vi tillsammans till festen.

En konstig grej är att ingen har kommit hem ännu. Ursula och lillesyrran brukar alltid komma hem vid 3 tiden, senast kl 4 och nu är klockan halv 6. Wonder what they're up to ..

Juste vill bara avlsuta med en väldigt härlig och positiv grej. Jag skrev ju för några dagar sen om lillesyrrans matvanor, att hon inte äter en bra nyttig kost. Smal som en pinne var vad hon var, man vågade knappt bära henne utan att vara rädd för att bryta ett ben. Jag och storesyrran kämpade ju som sagt med detta och gav henne en massa bra mat. Och guess what, hon har gått upp i vikt och hon är healthy! Hon är mycket mer på topp nu än vad hon var förut. Mission accomplished :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0