Jobb och högskoleregistrering

Igår jobbade jag ju som sagt på det nya arbetsuppdraget. Det var också jobbigt men hör och häpna, jag fick för första gången jobba med en tjej! Det kändes jätteskönt, vet inte alls hur jag hade klarat av det jobbet om det var en kille jag fick jobba med. Hon var jättetrevlig och pratglad. Jag önskar verkligen att jag får träffa henne mer framöver.

På tal om jobb så fick jag idag hem en lönespecifikation, alltså ett papper på månadens lön, vad jag jobbat med, under vilka tider, OB tillägg, semestersättning osv. Det visar sig att jag allt fick mer än vad jag trodde att jag skulle få. Jag jobbade ju bara 5 dagar under juli månad och det blev 3900 nånting, trodde det skulle bli 2000. Så yes I'm happy! Kanske inte är jättemycket pengar men vadå jag har inte jobbat så mycket så jag kan ju inte riktigt klaga. Men faktum att jag inte kan påverka hur mycket jag vill jobba (på grund av min så kallade behovsanställning) så är det ju ändå lite orättvist.

Jag måste göra ett hemskt erkännande nu. Det är att jag inte städat mitt rum på kanske hela sommaren. Jag skäms! Jag vill göra det men jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag har så himla mycket i mitt rum, det är helt otroligt. Det är så mycket som egentligen borde rensas och kastas. Jag har två byråar i mitt rum och på dem står det en massa grejjer, likaså på mitt skrivbord. På min säng och på golvet ligger det kläder överallt. Mattan behöver dammsugas och golvet behöver moppas. Jag ska försöka ta tag i det. Snart börjar man ju på högskolan och det vore bra att få komma hem och sitta och plugga till ett snyggt och rent skrivbord.

På tal om det! Redan på fredag är på registering på högskolan som gäller, alltså om 3 dar! Jag är så sjukt nervös. Jag har läst lite om skolan och allt verkar så himla stort och nytt. Alltså, call me a baby, men jag skulle helst vilja gå dit med syrran eller kanske en kompis. Det verkar lite scary att gå dit helt själv.
Ska jag vara feg och gå med någon eller ska jag vara independent och gå dit själv? Det är frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0