Big mistake/missunderstanding

Jag har begått ett stort stort stort misstag. Det är så likt mig. Jag kan vara så dum ibland, tänker inte efter. Det är angående mitt jobb. Det märks att jag kan väldigt lite om det och känner mig osäker kring det. Eftersom det var uppehåll denna vecka fram tills tisdag trodde jag att jag skulle bli uppringd om när jag skulle onsdag, torsdag och fredag. Eftersom ingen av mina handledare ringde tänkte jag att det fortfarande var uppehåll. Dum som jag är var så inte fallet. Jag var ju på festen igår, (som jag kommer berätta mer om senare), där jag träffa på en kille från jobbet. Han frågade mig direkt "Vart har du varit?" och jag svarade någonting i stilen med att jag inte blivit uppringd om att arbeta. Kommer inte ihåg vad han svarade tillbaka. Men i efterhand fick han svar mig att tänka. F*ck, vad FAN hade jag gjort :'(?!, tänkte jag. 
Jag har alltså de senaste dagarna gått och trott att vi har haft uppehåll fastän vi inte har haft det, och har därför inte jobbat när jag egentligen skulle jobba!! I am so ashamed to say this. Det var det största misstaget ever. Misstag eller missförstånd, I dont know, men det är väl a little bit of both. För att undvika att låta dum till en av mina handledare bestämde jag mig för att dra en vit lögn. Jag sa att jag har varit sjuk och inte har kunnat kontakta varken henne eller företaget om detta då min mobil har knasat sig. Jag kom med ursäkten att jag hade fått matförgiftning. Ja, jag ville att det skulle låta trovärdigt. Inte sjuk som i lite hosta, utan sjuk, på riktigt. Matförgiftning är något man också kan få sådär plötsligt med och det rekommenderas att man stannar hemma när man har det. Jag känner mig dum som ljög men jag vill inte riskera att få sparken.
Jag har kommer nu att ha varit "sjuk" i 3 arbetsdagar och jag måste erkänna att det har varit skönt som fan. Jag behövde en paus från det där skitjobbet. Det som känns bra är att man fortfarande får lön om man är sjuk, det låter as bra i mina öron. På måndag kommer jag gå tillbaka med nya tag men jag hoppas innerligt att jag får ett nytt arbetsuppdrag nästa vecka.

Till festen då: Det var ju tänkt att jag skulle åka till festen med en av mina kusiner. And guess what? Hon skickar sms och ditchar mig i SISTA sekund. Jag tror att jag har nämnt det tidigare i bloggen hur jag hatar folk som bangar i sista sekund när man bestämt något, speciellt när det inte finns någon legit excuse. I det här fallet fanns det en legit ecxuse men kunde hon inte ha sagt det tidigare, då hade jag inte haft behövt fråga folk om de vill gå på fest i sista sekund. Ingen förstår hur arg, ledsen jag var, denna fest ville jag inte missa och jag ville inte gå dit helt själv. Jag hann messa runt till olika människor för att se om de ville hänga med och det blev ett par nej tills jag tillslut hittade en som ville gå med mig. Vi möttes upp ungefär vid 11 för att dra till festen. Festen var faktiskt nice, inte så jättekul som jag hade trott i början, men det var helt okej. Musiken var skitbra och det var as kul att dansa. Tyvärr hittade man ingen kille man fastna för. Jag ångrar lite också att jag inte hade på mig en finare outfit, men men. All in all var festen kul. Träffade på några som man kände och pratade med dem. Jag kan inte fatta jag inte kommer se min kusse på ett långt tag nu. På söndag (om 3 dagar) she's off to the US.
Efter festen åkte vi till donken för att ta oss en varsin cheeseburgare, hungriga som vi var. Sen var man hemma och in bed by 6!

Nu är det läggdags!
p.s. Fick en rejäl utskällning av syrran idag. Förstår inte vad det är med henne. Jag tycker bara att utskällningen var lite väl överdriven. En sån utskällning kan jag få om jag typ skulle slå henne (vilket I never do) men jag gjorde inget annat än att svara lite argt på något som hon sa som irritera mig. Jag tyckte hon blew the situation way out of proportion, lite som att något annat triggar henne och hon tar ut hennes anger på mig. Aja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0