Arbetsuppdrag 2, Dag 1

Igår (tisdag) började jag som sagt med mitt nya arbetssuppdrag. Det var också tråkigt, men inte lika tråkigt som det förra jobbet. Det här jobbet var också en aning enklare än det förra. Det är enkelt det gillar jag, man måste också vara noggrann och det gillar jag med. Det var inte svårt att komma in i det. Efter ca 1 timme så kunde jag get a hang of it. Det enda jag inte gillar med det här jobbet är 1. Det ligger så LÅNGT!
2. Vi har för många raster! Känns som att man har rast varje timme typ. Jag gillar inte det för då hinner man inte göra klart det man har påbörjat. En bra grej är att det finns fler som jobbar där, vi är många och framförallt så är vi fler unga, om man jämför med det förra jobbet. MEN självklart ska det bara vara killar där. Bara en kvinna som typ är chefen. Det är som att "gud" vet att jag har problem med detta och har därför satt mig i den situationen så att jag "lär" mig att handskas med dem. Så alla dessa raster spenderades med dem förutom den sista. Den sista var jag inne på toaletten och fräscha upp mig. Det som var bra var att killarna var jättesnälla och roliga så det var inget jätteproblem att prata med dem. De fick mig att skratta ett antal gånger och just det gjorde att situationen inte blev så stel. En kille kände jag till och med sen innan (fick en chock när jag såg honom där, hade inte förväntat det), så honom var det inte svårt att prata med.

Idag blir det samma grej som gäller. Det är så synd att min mobil har dött, för på jobbet får man faktiskt ha på musik medan man jobbar. Det skulle vara så bra, då skulle tiden gå fortare också. Nästan alla på jobbet har det.
Men men, efter idag så är det tydligen uppehåll ända fram tills onsdag nästa vecka, om jag minns rätt. Jag ska höra med min handledare. Igår sa chefen att det inte inte skulle bli lika hårt utan lite mer mildare på jobbet, nice! Snart ska jag börja göra mig i ordning. Vi hörs kära blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0