Två sidor när han är full

Idag var det school som vanligt, men en ganska skön skoldag måste jag säga. Halvdag vilket betyder att jag bara hade två lektioner och slutade vid 12. Jätteskönt faktiskt. Åkte hem vildade, sen bar det av till en asiatisk restaurang för att fira en väns b-day. Mycket lyckat måste jag säga! Jag tror att hon blev glad och det var det som var viktigast (: Jag kom hem ungefär för 40 minuter sen och nu är jag helt trött och sliten. Mätt och belåten ´är jag också, maten var superb! <3

När jag kom hem så var pappa stupfull igen. Men denna gång kändes det inte lika jobbigt. Det finns ju gånger, när pappa blir full, då han kan bli riktigt aggressiv och bete sig som en riktig mansgris. Sedan finns det gånger, när pappa e full, då han blir riktigt omtänksam och snäll. Då ignorerar han inte, han lyssnar på en och skriker ej på en. Denna del av pappa föredrar jag faktiskt mest. Till och med mer än när han är nykter för då e han också taskig. Det ända dåliga med denna snälla sida är att det oftast inte varar länge, han kan helt plötsligt förändras till den argsinta pappa igen =(

Nu ska jag försöka get ready for bed!

p.s. sorry for the bad bad spelling om det finns några stavfel, jag är trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0