Should I or should I not?

Inte mycket hände under helgen. Spenderade hela lördan med en vännina och när vi var i stan stötte vi också på min syrra och hennes friends haha, helt random. Ja, vi gick runt, köpte presenter till våra kära vänner som fyller år på en och samma vecka! En av de ska vi faktiskt fira imorgon, vi ska äta middag på en asiatisk restaurang och hon betalar för kalaset, kan det bli bättre ;D
Söndan gjorde jag inget speciellt, vara bara hemma och degade, försökte plugga lite, gick sådär.
Idag är det måndag och skolan var som skolan alltid brukar vara, komplicerad och svår! (om man bortser från vännerna och rasterna)
Jag var duktig och stannade till klockan 18 och pluggade, vi slutade runt 14. Hade egentligen ingen val för man har bara inte lust att plugga hemma när datorn är så här seg. Nu är vår data på lagning, så hoppas den blir klar snarast!

Iaf, idag tipsade min vän mig om ett telemarketing jobb där man får sälja rakhylar, underkläder, strumpor etc. Jag har jobbat med telemarketing förut och det var inte kul alls, mest för att det jag sålde inte var något som jag skulle köpt själv och därmed sjönk förmågan att kunna övertala. Men just detta verkar enklare att sälja, dessutom sade min vän det med, att det faktiskt är många som går med på det. Tror att detta är mycket enklare än det jag fick sälja, (som handlade både om telefoni (fast telefon och mobil) och internet (bredband). Så då var det mycket att hålla koll på. Det är fast lön på 70 kronor i timmen plus provision och man får jobba hur mycket man vill men minst 2 dagar i veckan i minst 3 timmar. Låter faktiskt helt okej, jag kanske väljer att börja på detta, det enda som stoppar mig är att jag måste hinna med både plugget och det sociala livet. Vi får se!

Btw, farsan sitter brevid mig just nu och är stupfull! Han frågar vad jag håller på med, mitt svar: jag gör en läxa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0