På kontoret

Idag är det lördag och nej ingen utgång för mig ikväll. Det är så att Ursula har anordnat en liten fest hemma för pappa som fyllde år i fredags. När jag fick höra detta var det första jag tänkte: åhnej! Det tråkigaste är verkligen när en massa vuxna kommer hem till oss. Då finns det verkligen inget att göra, inte tv och inte data och inte vill man vara med de äldre hela tiden. Så jag försökte göra everything in my power to get away from the house. Jag messade en kompis och frågade ifall hon ville kvällsfika. Hon kunde inte och då ville jag fan gråta. Gav nästan upp och tänkte oh well, jag får vara hemma och stå ut helt enkelt. Men sedan kom jag på en brilljant idé! Jag frågade farsan ifall jag kunde få vara i hans kontor för att "skriva på ett arbete". Jag sa att det var bråttom och att jag måste lämna in den ganska så snart. Syrrans data hemma är ju så himla seg (vår vanlig data är fortfarande på lagning) så jag frågade om det gick ifall jag kunde jobba inne på kontoret. Pappa tackar aldrig, och då menar aldrig nej, om det handlar om plugg! Så jag fick genast nyckeln till kontoret och sprang ner till centrumet. Så nu sitter jag här på kontoret, all alone. Ganska skönt faktiskt, det enda negativa med det är att det typ är en fest i lokalen brevid, så det är skithög musik och massa fulla människor som skriker. Men detta är iallafall mycket bättre än att va hemma!
Kan säga att det faktiskt inte skett så mycket plugg. Tråkigt nog. Men den här datan är så himla snabb, den enda man vill göra är att hinna spana in en massa youtube-klipp innan man ska tillbaka hem till den sega datan. Dock har jag gjort lite seriösa grejjer, som att gå in på fronter för viktig info om skolan, kollat mejlen, gått in på nordea etc. Klockan är snart 23 och jag borde nog börja dra mig hemmåt. På tal om ingenting så vet jag nu vad jag ska göra inför projektarbetet. Pratade med min mentor angående detta och han tyckte min idé var jätteintressant, yay :D

Btw, imorn ska jag och några andra hem till en kompis för att fira hennes b-daay! Hon fyller 19! Det ska bli kul kul!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0