Framtidsprat

Its tuesday och skoldagen har varit ganska tråkig, to be frank. Dock har den varit kort, så i'm good. Redan på torsdag ska vi får prova på våra studentmössor så att vi sedan kan beställa dem i rätt storlek och vad det ska stå på dem. Mitt namn (förnamn + efternamn) är väldigt långt, så jag vet inte hur jag ska få plats med allt på mössan. Om jag kunde så skulle jag valt att ha förnamn, efternamn, klass, linje, skola och avgångsår, men det går ju inte :/. Tror det bara får bli skola, namn och år. Det har också blivit mycket flak-prat i skolan. Vi har hittils haft ett möte om hur vi ska göra, alltså hur många som ska vara med på flaket, bokning, kostnader, kontrakt-skrivning och handpenning. Det är mycket man måste tänka på och vi måste vara ute i god tid med att fixa allting. Vid november/december brukar nästan alla flakföretag vara bokade. Studenskivan är typ redan fixad, vi har en fin och mysig plats som ligger nära skolan. Shit va kul det ska bli att få läsa detta sen när man har gått ut :D

Tänkte skriva lite om plugg nu. I know, very boring topic to talk about men det är typ det enda som jag kan tänka på just nu. Det är nu sista året i gymnasiet och jag kommer inte att må bra ifall jag går ut med dåliga betyg. Lyckan kommer inte bli lika stor. Jag måste verkligen skärpa mig och ta tag i saker och göra mitt allra bästa. Mitt mål just nu är att få minst 4 mvg:n detta läsår och inga g:n. Då betyder det att jag sammanlagt kommer ha 9 mvg:n i slutbetyg. 9 mvg:n! För mig är det verkligen inte illa, speciellt med tanke på att det är hur svårt som helst att få mvg i min skola. Om jag lyckas få 4 mvg:n och inga g:n detta läsår så betyder det att jag kommer få ett relativt högt betyg när jag går ut. Dessutom har jag ett meritpoäng också som sedan kommer att plussas på det slutgiltiga betyget. Perfecto!

Så jag ska verkligen kämpa nu och vara på lärarna, I have to! Min nya inställning till plugg är härdanefter:
I love plugg, give me more :D !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0