Ett inlägg av vrede och irritation

Ursula har gått mig på nerverna skit mycket idag. Jag tror att hon nu har märkt att jag tar till mig all kritik som hon ger mig så tillslut har det ej funnits något kvar att klaga om. Men på sistonde har hon hittat nya saker att klaga på. Typ som att när jag diskar, att jag ska lägga tillbaka alla tallrikar och sånt som ligger i tallrikshållaren tillbaks i skåpen. Sånna där små saker. Sedan lägger hon alltid till irriterande kommentarer efter att han klagat på något, typ som: hur ska du klara dig när du flyttar hemifrån? Du måste härma exakt vad jag gör med glasen och tallrikarna, annars ser det galet ut bla bla bla. En annan irriterande sak är att hon ALDRIG och då menar jag verkligen ALDRIG, säger till min storesyrra att göra saker. Asså är hon rädd för henne på nått sätt, eller vad är det frågan om?! Hon har typ aldrig varit taskig mot henne. Och jag vet att storesyrran är äldre än mig och kan fatta sina egna beslut, men snälla? Hon använder det där som en excuse, jag tror att hon deep inside inte vågar säga emot min storesyrra.
Idag klagade hon också på att mitt rum bör städas, vilket är sant. Men bara tonen som hon använder och kommentarerna som kommer i efterhand irriterar mig i högsta grad. Jag menar jag har ingenting emot kritik och klagomål, jag får oftast höra det av storesyrran, men med syrran är det inte jobbigt, eller asso, det känns iallafall bra och rättvist. Samma sak gäller med min moster, och med farsan (ibland om man bortser från när han är full och säger elaka saker). Jag kommer ihåg när vi reste i somras och fick träffa Ursulas familj. Jag klickade så bra med hennes systrar och kan fortfarande inte förstå att de är av samma blod, samma syskon.  

Det är två saker som jag satt och tänkte på idag. Det första var hur mycket jag längtar tills jag och syrran are out of here! Jag frågar syrran hela tiden om det är säkert och spikat att vi får en lägenhet efter sommaren och hon säger ja, att chansen faktiskt är stor eftersom att hon stått i kö i år nu. Jag hoppas verkligen att vi flyttar, av hela mitt hjärta! :(
Det andra jag tänkte på var framtiden för min lillasyster. Med tanke på hur det ser ut nu, och med tanke på hur hennes föräldrar är och beter sig, så ser det tyvärr inte ut som att den kommer se ljus ut. Verkligen skit synd. Jag kommer iallafall att finnas där, alltid. :)

Gud, nu har Ursula ringt farsan tre gånger under tiden jag skrivit detta inlägg. Desperat eller extremt uttråkad? haha.
Jaja, ska titta lite på tv nu. E klar med en historia läxa, tog mig 2 timmar att göra klart. Så nu är det lite chillmode som gäller. Måste bara påpeka hur mycket jag mår nu efter att ha fått skriva av mig. Skönt att få ner allt här på bloggen. I feel better now (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0