SKOLSTRESS!

Det är lördag idag och jag har inte gjort det jag borde ha gjort idag, d.v.s pluggat inför provet som är på måndag. Jag har pluggat i kanske två timmar (för vat hos en kompis i sundbyberg och kom hem vid 22) men två timmar räcker verkligen INTE! Det är så mycket ord och termer som man måste komma ihåg och en massa koncept, och alla ord och termer låter likadant. Det är en massa saker som är förvirrande och dessutom vet man inte till vilken grad man bör fördjupa sig i vissa saker. Jag har dessutom noll koll över vad som kommer komma på provet, eftersom att det är så mycket så känns det som att det kan vara precis vad som helst, något helt random liksom, som man kanske inte har pluggat lika mycket på som nått annat. =/
Imorn kommer jag iallafall plugga hela dagen. Jag vill verkligen få MVG på detta. Jag är säker på att jag får ett VG, men MVG mycket mycket mycket tveksam =(. Måste också ta och tvätta kläder. Får väl göra det samtidit.
Gud dessa kommande veckor kommer vara helvete. Jag kan ta och nämna lite grejjer som jag har nu:

- Prov religion
- Inlämning av hela projektarbetet (första utkast) (har ej börjat skriva)
- Prov naturkunskap b
- Uppsatsprov i företagsekonomi
- Redovisning historia b
- Inlämning av en filosofi uppsats

Det finns en massa annat också men har inte tid att skriva ner alla. De ovan är iallafall de största och viktigaste.
Jag försöker tänka positivt men det är svårt. Det är så mycket som måste göras och självklart vill man göra bra ifrån sig och få bra betyg, utan att det ska behöva interfere med det sociala i livet, såsom familj, vänner, utgång etc. Min moster är redan sur på mig för att jag inte ringer henne längre. Hon har faktiskt all rätt och vara det, för man behöver inte prata i timmar egentligen, bara man ringer och hälsar liksom.
Oj, det var inte meningen att detta inlägg skulle bli så långt. Nu drar jag ett slut här!
Godnatt kära blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0