Läroverksfejden del 4

Idag kickade sista grenen i Läroverksfejden igång. Det var nu fotbollsmatch som gällde och alla skolor samlades på läktarna i Zinkensdamms IP för att supporta sina fotbollspelare. Matcherna var riktigt intressanta kan jag lova. Mina ögon kom inte av fotbollsplanen en endaste gång, jag bokstavligen stirra på matcherna!! Och jag skrek så att jag nästan tappade rösten.
Det är någonting med fotboll....när man kollar på det blir man helt uppspelt och helt inne. Jag gillar faktiskt att kolla på fotboll, det är as kul, speciellt när det är ett lag man verkligen hejar på.
Lite senare hände det som inte fick hända! Det var nämligen förbjudet att ha med pyroteknik på läktare, då man inte ville orsaka någon brand. När vi kommit tillbaka från att ha ätit under rasten, får vi höra att någon från Norra Real hade någon eld grej uppe på läktaren. Detta gjorde att hela matchen blev inställd.  Polisen var också inblandad. TACK SÅ MYCKET NORRA!
Nästan alla skolor hade med sig pyroteknik men efter att ha fått orden om att allting skulle avslutas ifall någon skola tog upp det, var det ingen som gjorde det längre. Men sedan var norra bara tvungna. *suck*

Nu vet jag inte vad som händer, om det blir en till match för att avsluta det hela eller om det inte blir något mer. Jag hoppas att det blir en till match ... vi får se vad som händer .. jag återkommer med mer information.

Nu måste jag fan plugga. Har ett prov i två timmar imorn. Det lär ju gå illa. Men jag ska göra mitt bästa. Dessutom måste jag ta en rosenrotstablett before I leave. Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Eftersom jag är så snäll kommenterar jag självklart. Jag tyckte, som du vet, också att det var jättesynd men måste meddela att Södra inte hade någon pyroteknik - tack och lov!



Måste också fråga hur du hittade min blogg. Är lite nyfiken.

2009-05-09 @ 10:52:51
URL: http://thesumofalltears.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag går på Södra :)

2009-05-09 @ 18:14:03
URL: http://thesumofalltears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0