Dåliga nyheter

Idag var en liten upp och ner dag. Provet gick ju förstås as dåligt, DET VAR SÅ SJUKT SVÅRT! Alla sa att det gick dåligt för de, verkligen alla! Så jag tycker att läraren kan förvänta sig sjukt dåliga resultat...... det var bara så överdrivet svårt, komplicerat och abstrakt, att man inte kunde göra annat än gissa sig fram. Fifan säger jag bara.

Sedan gled dagen på rätt bra, mycket roliga konversationer i skolan, snackade med några ang. lite saker som hänt, lite gossip och bland annat om Läroverksfejden. Fick reda på att Södra Latin vann hela Läroverksfejden. Varför och hur det beslutet togs, har jag ingen som helst aning om, men jag antar att de snart kommer lägga upp en poängställning på hemsidan. Södra Latin förtjänade faktiskt att vinna, de var riktigt bra i alla grenar (om man bortser från fotbollen :p).
Så grattis till segern Södra Latin!

Sedan på väg hem från skolan kommer nyheten som jag inte ville höra. Jag hade ringt syrran för att vi inte pratat på länge (2 dagar) och hon berättar en grej som nästan fick mig att fälla en tår.
"Min praktikledare ringde idag. Hon berättade att det inte finns kvar plats åt mig på Stockholms Universitet och att dem prioriterar de som bor i Stockholm först.....så jag kommer istället att praktisera i Uppsala."
Det kom som en bomb för mig. Allt jag tänkte på var att jag nu skulle få ett till helvetes år med farsan och Ursula, utan syrran. Jag kan inte förstå det, jag vill inte förstå det.......... jag behöver ha syrran här annars kommer jag att må skit resten av 3:an. "Du kan ju alltid komma och hälsa på, det är ju trotsallt bara en timme från Stockholm"
Det var här jag försökte se det på den ljusa sidan. Det tar ca en timme att åka till Uppsala, in other words, mycket närmre till Stockholm än var hon befinner sig just nu. Dessutom mycket billigare än var hon befinner sig just nu. Så ifall det krävs att jag köper ett SL kort som funkar både i Stockholm och i Uppsala för att få vara med syrran oftare så gör jag det.
Love u syster min <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0