Vad vill jag bli?

Jag har alltid varit den som inte vetat vad jag vill bli. Eller inte alltid då.  När man var liten ville man prinsessa eller vetrinär. Men ända sen högstadiet har jag inte haft en blekaste aning om vad jag vill bli. Jag har alltid vetat att jag absolut inte vill hålla på med något inom natur, såsom läkare eller matematiker. Det har alltid lutat sig åt samhälle, beteende och människan. Sådant tycker jag är intressant. Det är mycket som dykt upp i huvudet på mig. Psykolog? Kurator? Beteendevetare? Socionom? Men sedan har jag tänkt, men gud hålla på med det nonstop i flera år skulle inte vara så kul. Psykolog till exempel, sitta varje dag och få höra trista historier, jag tror att jag själv eventually skulle bli galen. Det är inget jag tycker är tråkigt sådär, men vet inte om det är något jag skulle vilja hålla på med resten av livet. Samma sak gäller allt det andra jag kommit på.

Men idag, idag, när jag väl satt och plugga om något intressant, kom jag på någonting som jag nog skulle tänka mig att jobba med som vuxen. Det är även något som min syster tycker skulle passa mig. Det intresserar mig väldigt mycket, och det har inget med att sitta på ett kontor varje dag och fylla i pappersarbete att göra, nej nej, det här är väldigt brett och ganska nytt. Det är något som man inte skulle tro att jag tycker om, eftersom att jag inte visar det så ofta, men nog är det något som väcker mitt intresse och nog är det något som jag känner att jag är bra på och skulle bli ännu bättre på efter att jag pluggat på universitet. Jag säger det inte, men det jag kan säga är att det är både samrelaterat och naturrelaterat, men mest samrelaterat. Och när jag säger naturrelaterat menar jag inte matte och fysik. Då menar jag endast biologi, som jag faktiskt tycker om. Men jag ska fortsätta researcha om detta yrke och se om det verkligen är något för mig.

Nu måste jag fortsätta med pluggandet! Tjingeling!

Btw, imorgon är det faktiskt min födelsedag =) Då blir jag 17 år, och då är det bara ett år kvar tills jag fyller 18. Yay :D!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0