Ursula och hennes mat

En bra sak med oss tjejer är att vi varje månad har en rimlig anledning till att få vara en bitch. Nämligen den gången i månaden då lingonveckan kickar in! Idag var en sådan dag då jag inte brydde mig om något, var kanske inte en bitch direkt haha men nog var jag lite tjurig. Hade så ont i magen så att jag höll på att döö! Jag fattar inte, jag hade ju tagit en Ipren på morgonen. Helt sjukt ..

Igår var en riktig råpluggardag. Alltså jag satt inne i rummet i flera timmar och pluggade ihjäl mig. Det var en jätteviktig uppsats som skulle vara innan senast vid midnatt. Jag satt och plugga på den hela dagen, and let me tell you, det var jättesvårt och klurigt. Man tror ju att en uppsats ska va kul och enkel, att det bara är att skriva liksom. Men nej, här ska man ha med citat från analytiker och kritiker och från böcker som är omöjliga att hitta.

Jaja, tänkte ta mig tiden att berätta om Ursula och hennes mat. Alltså, jag vet inte vad som har hänt med henne, men kvinnan kan ej laga mat längre! Eller längre? Nu när jag tänker efter så har hon aldrig varit så värst bra på att laga. Det har bara hänt ett fåtal gånger då jag känt, mm vad gott det var och mm vad mätt jag är. Men detta är inte ofta. Jag känner till och med att JAG är bättre på att laga. Ibland kan jag till och med känna att  maten vi har på skolan är bättre!
Okej, jag ska berätta om hennes mat. När hon gör gryter är det nog det värsta, och det är det hon gör mest. Såsen är som vatten. Den är liksom inte tjock och såsig och inte nog med det, men har den någon smak? Nej. Jag undrar om hon någonsin hört talas om kryddor? Okej, vi har inte alltid ett stort sortiment av kryddor att välja bland. Men vi har alltid något, och om vi inte har något, så använd salt åtminstonde!
Oftast brukar hon göra grytor med ris. Då är det som att äta vatten blandat med ris och kött. Smaskigt va? Den ändå han aldrig kan faila på är göra sallad. Men det e ju faktiskt enkelt.
Nu har jag iallafall börjat göra egen mat och lägger det i sånna där plastboxar så att jag bara kan värma upp det då jag blir hungrig.
Nu blev jag hungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0