Skulle jag palla?

Inte mycket som hänt idag.... bara slappat hemma. Pappa hade någon föreningsfest idag så I hade the house for myself! Very nice may I tell you =).
Idag kollade jag upp vad det skulle kosta ifall jag studerade i Uppsala (närmsta staden som finns tillgänglig till den utbildning jag skulle tänka mig plugga vidare till på universitet). Det finns ett sl kort som kostar 1480kr som gäller både i Stockholm och Uppsala. Rätt okej med tanke på att det är det enda jag behöver betala för som student, för att jag fortfarande kommer bo hemma. Den stora frågan är: Kommer jag att orka pendla fram och tillbaka varje dag? (Inte varje dag då, men veckodagarna). Sträckan är inte lång, en timme och säkert ett par minuter för att ta sig till universitet. But still, skulle jag orka? Om man tänker efter så är det ju nästan lika långt som när jag åker till skolan. Det tar ca 50 min att komma fram för mig. Men tänk dagarna på universitet då man börjar kl 8? Skulle jag orka vakna så tidigt?
Jag tror att mycket hänger på hur mitt schema komma att se ut. Undra om det är något man kan kolla upp även fast man inte börjat än. Gud vad jag planerar en massa! Jag vet ju inte ens om det faktiskt är det här jag vill plugga till. Och jag har ju trotsallt ett år kvar på gymnasiet...

Kollade på melodifestivalen finalen idag ... säger bara en sak: Jag tror det här blir SISTA gången jag kollar på det!! Alltså tjejen som vann var den sämsta av alla tävlande! Vad händer med Sverige? Vi blir bara sämre för varje år!

Borde nog sova nu, har en lång pluggdag ahead of me!
p.s Har sett att Sverige börjar sända the City nu! I Usa ligger man nu på sista säsongsavsnittet som sänds på tisdag på mtv.com. Oh my, I love that show, vill inte att det ska ta slut!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0