My händelserika week

Jag har inte skrivit på 5 dagar ser jag, 5 dagar! detta är skandal! Sry bloggen! Den här veckan har bara varit så himla stressig och händelserik att jag helt enkelt inte funnit tid för att blogga. Det är så mycket som gjorts. För att göra en lång historia kort så gör jag  så här:

Torsdag: Vaknade vid 7 för att åka till skolan där jag hade möte med kuratorn. Vi snackade inte om saker och ting hemma. Hon skulle bara hjälpa mig med några stipendium som jag håller på att söka. Det varade i ungefär en timme sedan var det bara att rusa hem, duscha och fixa mig. Planet gick vid 2 tiden, och som jag skrev förut så missade jag det planet eftersom att jag glömde det viktigaste av allt, PASSET! Irriterad som jag var åkte hela vägen hem igen för att hämta den. Sedan var det bara att ta nästa flyg som skulle gå 17.30 men blev försenat till 17.55. Jag väntade och väntade. Sedan var det dags att åka. Lite läskig feeling var det faktiskt att åka men ändå rätt kul! Fick så jävla mkt lock i öronen, not fun! Sedan var jag framme och syrran och farsan väntade på mig i flygplatsen. Vi tog bussen till hennes universitet och hon visade oss runt. Jättefin skola, skulle faktiskt kunna tänka mig plugga där, om det bara inte hade varit så långt! Sedan kom vi hem vid 10, åt, pratade och sedan slaggade.

Fredag:
På fredagen skulle vi upp tidigt för att vi skulle hyra bil. När vi kom dit så sade de att de inte hade några bilar kvar att hyra till just denna dag. Vi var jätteledsna. Nu var vi stranded uppe i norr tänkte vi. Men sedan kom gubben i kassan och överraskade oss med att han har en Kombi som vi kunde hyra hela helgen och lämna kvar i Sthlm. Vi blev överlyckliga! Vi betalade, tog vår Kombi och körde till staden. Människorna där var så himla trevliga och öppna inte lika dryga som i Sthlm. Älskar deras dialekt as well (= . Vi gick iaf runt i stan sedan käkade vi. Sedan kom vi hem och började packa alla grejjer som skulle med till Sthlm, in other words, hela syrrans studentrum! Det tog timmar att städa, plocka bort och ställa in grejjer i bilen. Wow, aldrig har jag varit så exhausted! Vid 22 var vi klara med allt, och tänk att vi började nångång vid kl 15. Så vid 22 bärde det av till en 8 timmars nattresa ner till Stockholm. Jag förstår fortfarande inte hur pappa lyckades hålla sig vaken. För mig gick det inte kan jag lova. Knappt för syrran heller. Hon satt och bad till gud att vi skulle komma hem oskadda. För bara om pappa hade slumrat till några sekunder så hade vi kunnat köra rakt in i en skog. Vi kom iaf hem safe and sound, vid 06.00. Vi alla gick och la oss direkt!

Lördag: Denna dag var kanske inte så jättehändelserik. Vi var mest hemma men vi tog iaf bilen till my favourite mataffär, nämligen Willys. Och köpte mat för 600kr, så gissa om jag är glad? =D ..Vi var ganska mkt med lillesyrran också i och med att storesyrran inte hade sett henne sen födseln. Hon är en gulleplutt.!

Söndag: Söndag var en stressdag! Jag hade sovit ut rätt länge, kanske till 12. Pappa kommer in i rummet och säger att vi närsomhelst kommer få gäster som vill besöka oss från Örebro. Snabbt som satan flyger jag upp ur sängen och städar skiten ur mitt rum. Sedan duschar jag och fixar. Vid 15 kommer dem och vi pratar och pratar och fikar och fikar. De tar en massa kort och vid 17 så går dem. Nu vart det ännu mer stress eftersom att vi skulle till min kusins studentmorttagning. Den började klockan 15 och vi var redan sena. Så vi skyndade oss, jag duschade igen bytte om, samma sak med syrran and off we go! Jag vet inte hur och varför vi lyckades komma fram kl 20.00. Det ända jag vet är att det var jäkligt pinsamt! Kanske berodde det på att pappa var tvungen att skjutsa hem några innan, och också för att hon hade flyttat så vi hade svårigehter med att finna hennes hem. Men men, vi kom iallafall. Hon var så lycklig att vi kom, vi åt en massa GOD MAT! vi babblade en massa och hon öppnade presenter. Jag är så stolt över henne, inte bara hade hon tagit studenten men hon hade också fyllt 18. Man såg hur det bara lyste om henne. Riktig härlig tjej.
Vid 22.30 åkte vi hem.

Måndag: Skola som var riktigt onödigt! Vi gjorde ingenting. Alla som ville snacka betyg fick göra det men annars var det bara att åka hem. Jag fick veta att jag fick VG i spanska. Jag vet att jag kunnat få mvg, och det sa läraren med, det är bara det att jag har varit dålig. Hon sa att hon ser potentialen i mig. Så nästa år minsann, nästa år ska jag fan få MVG i spanska!

Shit vad mkt det blev. Tror faktiskt att detta är mitt längsta inlägg. Sry ifall det blev en massa stav fel men jag orkar verkligen inte gå igenom det nu. Det som jag skrev ovan är som sagt bara en kortfattad historia av allt som hänt de senaste dagarna. Idag har jag bara varit hemma, imorgon är det skolavslutning. wiho!
Har så mkt jag vill skriva just nu. Har så mkt i tankarna, så det blir många inlägg framöver...iaf nu innan jag åker bort. Kan inte förstå det, EN FUCKING JÄVLA VECKA KVAR!! =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0