Dåliga lärare

Idag fick jag mina slutbetyg och jag ville bara gråta. Jag var både frustrerad och ledsen. Jag fick VG i alla ämnen. Asså fucking jävla hor skit kuksugar fitta, asså ååååh jag får damp :@. Jag skulle fan ha 5 MVG:n det här året ='( och jag fick inte en endaste!! På många av ämnena hade jag "ett starkt VG" och på många av dem "såå nära MVG om jag bara hade gjort si och så". Det är detta som irriterar mig mest, att jag var så fucking nära!!!!

Många av lärarna tycker jag inte ens följde betygskriterierna för mvg utan gav ut betyg till eleverna lite hursomhelst. När man sedan frågar varför man fått det betyget så får man förklaringar som låter riktigt dåliga och påhittade (jag syftar på en specifik lärare).
Men det värsta är ändå när någon i klassen fått bättre betyg än en själv och man vet att den personen egentligen inte förtjänade det. Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra, men jag kan bara inte låta bli, speciellt när det är orättvist. Det var en i min klass som hade IG hela året i svenska men lyckades på en vecka, jag repeterar, EN VECKA innan betygen skulle vara satta, få MVG. Vad kan denna person ha gjort från att ha börjat med IG, nått MVG, på så pass kort tid, som en vecka? Somebody please tell me, cuz I want an explanation.

Jag ska inte dra alla lärare över samma kam, för många lärare är riktigt bra och konkreta med betygen och många VG:n kände jag faktiskt att jag förtjänade, men definitivt inte alla. 
En bra lärare ska informera eleverna om vad man behöver göra för att nå toppbetyg. Två av mina lärare gjorde inte alls detta och var jättedåliga med att ge tillbaka grejjer (nu när jag tänker efter så fick vi nog inte tillbaks någonting alls från båda ämnena), samt att berätta hur det ligger till för oss. Ska inte detta vara en självklarhet hos en lärare?

Jag var så nära på att gråta idag på tunnelbanan. Det är så tråkigt.. kommer tänka på detta hela tiden nu. Finns väl inget att göra åt nu.. ingen återvändo =( .  Jag ska ge gärnet i 3:an, jag lovar, då ska jag bannemig vara på lärarna som en jag vet inte vad!! Jag ska konstant fråga de vart jag ligger med betygen och vad jag ska göra för att få MVG. Vänta bara, you'll see teachers of ********* gymnasium!!! :@

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0