Lyckad kväll - Våga ta första steget!

Vi hann inte göra klart kollaget till min kompis =/ Att köpa allt och att sedan gå hem och klippa och klistra tog evigheter. Men vi hade det iaf jättetrvligt och mysigt. Vi kör på igen nästa helg. Det här kollaget kommer bli så klockrent!


Iaf, igår var jag med mina bästa vänninor från klassen, vi satt på ett café (som nu har blivit vårt favorit café) och åt och babblade om precis allt. Det vi snacka mest om var kärlek, sex och killar. Vilka vi tyckte var snygga, om vi skulle kunna ha one night stands xD och varför det är så fucking hard att gå fram till en kille och säga att man tycker om honom. Svaret är att man är rädd för att bli avvisad. Men vi kom fram till att man helt enkelt bara måste våga. So what if he'll reject you? Gå till nästa kille! Man måste våga ta steget! Det gäller både killar och tjejer. Så det är vad vi ska försöka göra framöver.
Men iaf, när vi sitter där och babblar på, känner vi att några killar kollar på oss, framför allt lite extra mycket på min ena tjejkompis. Deras blickar är inte diskreta och man märker att de kollar mycket. Vi viskar för oss själva "gud så mycket de kollar". Vi tycker det är superkul och jag säger till min tjejkompis att säga något till dom. (Här hade vi snackat om att vara spontana och ta första steget, så nu var det upp till bevis). Hon börjar konversa med dom, och tillslut snackar vi alla ganska länge. När vi säger att vi måste gå, för att vi hade suttit där ett bra tag, säger ena killen: Ska ni redan gå? Det hela slutar med att killen som hade spanat in min tjejkompis frågar efter hennes facebook. När vi lämnat caféet är min tjejkompis jätte excited och glad! Vi är också glada för att våran lilla hypotes om man våga ta första steget gick i uppfyllelse.
Tänk att vi satt och snacka om att våga ta första steget, och det visar säg att det faktiskt pays off. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0