Det som hänt + Blondinbella, Katrin & Gynning

Jag är så glad för att denna vecka är över. För den var verkligen den smärtsammaste veckan ever. Min rutin såg ut såhär:
Vakna runt 7-8, Gå till skolan, Komma hem, Plugga från 19  till 2 på natten. Och så samma sak varje dag. Ingen tv, data eller telefon. Verkligen tärande. Halleluljah, det är över!

Det är mycket som hänt i skolan på sistone. Mycket drama, rykten och bråk. Och det roliga är att allt egentligen bara är så jävla fjantigt. Men men, idag var jag och några tjejer på Gaza demonstrationen på Humlegården. Det var jättemånga som kom och deltog, jättebra tycker jag! Sedan åt vi thaimat och det var supergott! Blev så himla mätt asså. Lärde känna en annan tjej som går på skolan också, min impression av henne är att hon är lite sådär attention-seeking kind of person. Hon är ju väldigt populär i skolan också, alla vet typ vem hon är. Och vår skola är stor! Men hon var snäll ändå, väldigt talkative och social!
Efter det kom jag hem, kollade på tv och sedan data. Gick in på Blondinbellas blogg. Det hade tydligen varit blogg-fajt angående bantning och ätstörningar mellan BB, Gynning och Katrin Schulman. 
Det BB säger är att man skall älska sin kropp, oavsett om man är tjock elr smal. Så länge man är healthy så ska det inte spela någon roll.
Det Gynning säger är att hon tycker BB anpassar sig till hur samhället vill att det ska vara - att man inte ska banta och att man ska vara nöjd med sin kropp. Men att det inte är fallet i dagens samhälle och att det tyvärr bara är så att alla helt enkelt bara vill vara smala, och anser sig därför som mer uppriktig och 100% mer ärlig, än BB i det hela.
Katrin säger ungefär samma sak men hon sjönk väldigt lågt i mina ögon. Hon kallade BB lillgammal skitgris som borde gå ner ett par kilon. Hon är 31 år gammal och säger detta till en 18 åring.

Katrin lät som en 13 åring i hennes inlägg. Kallade BB för en massa namn, svor och grejjer,  istället för att framföra sig som the bigger person i det hela. Katrins inlägg var bara så värdelöst att det inte finns en mening med att lägga ner tid på att ta upp det. 
Gynning hade däremot ett bättre inlägg som var smartare skrivet.
Visst gynning, såhär ser samhället ut, alla vill vara smala. Men vafan, det är just DET som är felet och problemet. Inte ska vi lägga ut bantningstips på våra bloggar bara för det! Vi måste ju ÄNDRA på den inställningen. Istället för att skriva ner bantningstips i din blogg, visa att fyllighet kan vara fint, visa snygga plus size modeller, vad som helst, ändra på inställningen bara!
Fyfan, håller med BB fullt ut i det här. När ska detta få ett slut?
Jag kan säga helt ärligt, t.o.m till mina kompisar, att jag vill gå upp. Utstickande ben, usch nej, inget för mig. Jag vill gå upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0